Nieuw: From Reno - Living Together

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Nieuw: From Reno - Living Together

Bericht door Rieno »

Mijn nieuwe microfoon inspireert tot het weer aanslingeren van mijn oude 'band':

From Reno
Afbeelding

We zijn inmiddels allemaal wel wat ouder en wat dikker, maar dat mag de pret niet drukken. Het geluid..tja..volwassener?
Hieronder staat de link om 'm te downloaden! Veel plezier ermee (en vergeef me de vreselijke intro)!

From Reno - Living Together
text


gearlist:
Opname:
Apple iMac 21,5" 2012
M-audio Jamlab
Garageband
Microfoon:
Blue Yeti USB
Bas:
Yamaha TRB6
Drums:
Garageband/Addictive Drums (loops)


Tips 'n Tricks hoor ik graag en mocht iemand de track willen zonder die afschuwelijke intro, laat maar weten!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5041
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Klinkt leuk Rieno, leuk nummer, leuke melodie en lekker fris. De details verdienen meer aandacht denk ik, zo vind ik de vocalen soms wat fel (hoog) en qua timing/plaatsing vind ik het soms niet lekker lopen. Maar al met al een zeer geslaagde opname Rieno! En die intro is gewoon grappig :)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Bedankt!

Vocalen mixen moet ik echt op oefenen en me meer in verdiepen. Nog nooit een fatsoenlijke microfoon gehad, dus dit was de eerste test :D Welke timing/plaatsing bedoel je trouwens? Ook van de zang?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5041
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Rieno schreef:Bedankt!

Vocalen mixen moet ik echt op oefenen en me meer in verdiepen. Nog nooit een fatsoenlijke microfoon gehad, dus dit was de eerste test :D Welke timing/plaatsing bedoel je trouwens? Ook van de zang?
Nee, het is dat soms de overgangen een beetje "hikken" Niet dat je timing ergens scheef gaat o.i.d.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ah ja, dat moet ik wel met je eens zijn idd :) Voor mij zit de uitdaging erin een leuk liedje te maken in een dag en ik ben wat dat soort dingen betreft net even te snel tevreden. Zelf stoor ik me er niet eens aan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5041
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Ik ook niet hoor, het is puur voor 2.0. Het is gewoon een leuk liedje met een fijne opbouw, melodie en het klinkt gewoon goed verder. Dus zeker geen reden om te twijfelen!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22599
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Leuk nummer... voor mij staat de zang iets te luid maar dat is maar detailkritiek.
Vraagt voor mij om een grotere produktie dan deze versie.. ik hoor een breder geluid met een chique produktie met strijkers, blazers en Phil Spector als producer :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

(nep)Strijkers zat ik nog aan te denken als toevoeging! En grappig dat je dat zegt over het zangvolume..bij vorige opnames werd altijd gezegd dat het harder moest.

Al met al een mooi compliment, dank je :)

Wat nu voor mij duidelijk is, is dat ik eens flink ga studeren op het mixen van m'n zang-opnames. Dat is nu ook de moeite waard.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Lekker man! Heel catchy en met duidelijke focus (vrij minimalistisch arrangement). Hou ik van.
Het is makkelijker als je denkt.
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3024
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Ik heb er met plezier naar geluisterd. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Bedankt heren, leuk om te horen :D

De zang was al opgenomen toen ik alleen nog maar piano/kalimba en drums had en toen ik de bas had toegevoegd, heb ik even flink getwijfeld of er nog iets van strijkers in moest. Uiteindelijk niet gedaan dus, maar ik wil volgend weekend denk ik eens aan een 2.0 beginnen. Zang opnieuw mixen, strijkertje hier en daar, gitaartje erin...maar eens zien. Het is in mijn optiek een dankbaar experiment!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22179
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Leuk! Zang staat erg vooraan, maar ik heb het idee dat dat 'erger' lijkt dan het is omdat de drums nogal ver weg staan. Zelf zou ik wat meer galm op de zang te zetten. Het blijft dan even duidelijk en verstaanbaar, maar komt iets verder weg te staan en gaat dan wat beter in de muziek liggen.
Plaats reactie