Stukje vertragen in Logic Pro 9

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Lemmy
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 jun 2012, 21:13

Stukje vertragen in Logic Pro 9

Bericht door Lemmy »

Guten Abend Leute!
Ik heb een vraagje, voor een vriend van me ben ik zo aardig een zijn nummer op te nemen.
Hij had een opdracht voor school, of ik wilde helpen daarbij en natuurlijk zijn wij bassisten nooit te beroerd om te helpen.
Het recorden is gelukt, echter heb ik een vraag. Een noot is te kort gespeeld op de gitaar, die wil ik wat oprekken, maar geen flauw idee hoe. Via varispeed gaan alle tracks langzamer, ik wil alleen een noot. Wie o wie weet het?
“Good evening… We are Motörhead… and we play rock ‘n’ roll.” - Lemmy Killmister
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Is het echt heel storend? Sommige "foutjes" hebben wel een bepaalde charme. Als je de noot gaat verlengen, zul je dat zeker horen, en dat is misschien nog wel hinderlijker.

Het mooiste zou zijn de partij opnieuw op te nemen, of in elk geval het deel met de fout. Als er een andere plek in het nummer is waar dezelfde noot wordt gespeeld (zelfde lengte, toon, aanslag etc), zou je die kunnen kopiëren. Dat hoor je waarschijnlijk ook, maar het kan subtieler werken.
Het is makkelijker als je denkt.
Lemmy
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 jun 2012, 21:13

Bericht door Lemmy »

Boven de piano partij, onder de gitaar, losse noten zegmaar, waarvan dat losse stukje de noot is die ik verlengd wil hebben. Opnieuw recorden kan idd ook.
Afbeelding
“Good evening… We are Motörhead… and we play rock ‘n’ roll.” - Lemmy Killmister
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Logic Pro 9, zoek even op "Flex time". Dat "knipt" als het ware je audio op (maar niet op zo'n manier dat je nooit meer terug kan) en laat je losse noten redelijk makkelijk verschuiven/verlengen, etc.

Maar de beste oplossing is gewoon op nieuw inspelen. ;)
Lemmy
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 jun 2012, 21:13

Bericht door Lemmy »

Danku, ik zal er vanavond in alle rust even naar kijken. Werkt wat beter dan een drukke aula :P
“Good evening… We are Motörhead… and we play rock ‘n’ roll.” - Lemmy Killmister
Plaats reactie