3 basgitaren - Bassic Conversation (met poll)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.

Welke bas heeft jouw voorkeur?

Yamaha TRB6 (midden)
5
16%
Kubicki Ex Factor (rechts)
15
47%
Music Man Bongo (links)
12
38%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

3 basgitaren - Bassic Conversation (met poll)

Bericht door Rieno »

Omdat het toch een titel moet hebben: Bassic Conversation! Mijn 3 basgitaren in één track, vanmorgen ingepingeld.
Ik durf niet te zeggen dat ik de skills heb om het echt een gesprek te laten zijn, maar ik heb het wel geprobeerd :)
  • Meest links gepanned is de Music Man Bongo
  • Meest rechts is de Kubicki Ex Factor
  • Middenin vind je de Yamaha TRB6
De basis-baslijn is gespeeld op de Yamaha.

Afbeelding

KLIK
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Beetje over the top maar swingt best lekker..:-)
Ik was eigenlijk heel snel overtuigd : die Kubicki steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit, zo'n unieke en sterke toon, heel rijk aan pittigheid. In vergelijking klinkt de Bongo iets te ranzig maar misschien zou ik er daar zelf wat treble afgedraaid hebben zodat het randje net controleerbaar blijft en die ranzigheid vermijdt.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6080
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

Lekkere muziek.
Ik kies voor de Kubicki als ' Vail Johnson-fan'.
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het blijft lastig om iets moois te maken met 3 bassen. Dat ik dit vanmorgen om 3 uur nog ging spelen hielp ook niet merk ik, want ik heb op sommige stukken gewoon nodeloos ingewikkeld willen doen :D

Hoe dan ook, mijn Kubicki is ook voor mij nog altijd torenhoog favoriet van de 3. Daarna de Yamaha en dan de Bongo. Van die laatste mis ik ergens tussen het mid en het vieze hoog iets...het is een prettige bas met een enorm strakke toon, maar toch..denk ik niet dat ie lang blijft :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

op uiterlijk de Kubicki en op klank eigenlijk ook.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2880
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Ik vind dan weer de Bongo het lekkerste klinken, maar ik houd wel van een beetje ranzig randje qua basklank.. De koekieblikkie klinkt voor mij iets te Hi-Fi..

Wel verbaas ik me (wederom) van je basspel, er zit behoorlijk wat creativiteit in (en mooie bekende basloopjes tussen gepropt..). Ik zie mezelf nog lang niet zulke partijen spelen Rieno! Knap gedaan.
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Haha, dank je :D Ik blijf maar wat spelen en het wordt steeds beter, dus het is leuk om te horen!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15146
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Haha, spot de 80's TV tunes :yes:

Ik ben voor de Bongo gegaan. De Kubicki vind ik maar niks en de klank van de Yamaha vind ik lastig om er tussenuit te filteren.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Wel typisch, die Yamaha TRB's worden ook altijd omschreven zoals Haico het mooi verwoorde: "goed in alles, excelereert in niets". Dat je 'm er dan niet tussenuit kunt pikken staaft dat met mooi bewijs!

De andere 2 bassen hebben allebei een erg uitgesproken geluid en ze lijken maar weinig op elkaar. En toch voelde ik me bij je opmerking alsof ik de Kubicki moest verdedigen :mrgreen:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Haico

Bericht door Haico »

Tof gedaan! 8)
Je klinkt goed op alle 3 de bassen. punt.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dank je! Ik probeer altijd uit elke bas een vet geluid te halen door net even anders te spelen..ben blij dat het lukt :D Ze inspireren ook alle 3 tot het spelen van hele andere dingen!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

yep, de Kubicki voor mij ook, klinkt lekker hoor, het meest solide in mijn oor.

Leuk spel ook man, keep it up! :worship:
:facepalm:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ik ga voor de bongo heerlijk helder geluid !!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18731
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Mag de bas wat harder? :D Uiteraard een enorm gevecht in het laag, maar erg leuk om te horen en beluisteren (je hebt geen idee waar het naar toe gaat, en ik sprong even op bij dat bizar geharmoniseerde loopje ergens bij 1:13). Compleet met de bekende Rieno's-volslagen-onverwachte-lijpe-kinderdeuntjes™. :lol:

De verschillen zijn goed te horen: daarom heb je er drie hè? De Kubicki klinkt als vanouds, de Bongo lekker dik en de Yamaha (inderdaad) als de accountant van het stel.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Als het een glimlach oplevert, is het geslaagd!

Dat stukje op 1:13 is een klein eerbetoon aan SMV..daar zit ook ergens zo'n zelfde stukje op de CD verwerkt. Quotes vind ik altijd erg leuk om in een liedje te verwerken, dus leer ik mezelf zoveel mogelijk tv-tunes e.d. te spelen :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie