POD UX2 en drop-A probleem

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

POD UX2 en drop-A probleem

Bericht door Srallar »

Hey boys,

Gisteren wat homerecordings proberen doen met de POD UX2 van Line6 en Cubase met mn bas in drop A.

Ik kreeg er geen zuivere klank uit. Dat in tegenstelling tot opnames met een B-stemming (en hoger).

Tijdens het spelen klinkt alles goed. Als ik dan de opnames beluister hoor ik steeds een krakende brei bij de aanslagen op de lage A.
Vanalles geprobeerd: inkomend signaal (in de POD) reduceren door met volumeknop te werken, minder bas indraaien, uitputsignaal (van de POD) reduceren, enz. Niets leek te helpen.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe op te lossen?
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Die krakende brei zou zomaar kunnen komen omdat je snaren gewoon niet zo tof hun ding doen in die stemming.
Dat in combinatie met de Line6 UX2, die waarschijnlijk de belachelijk lage frequenties niet goed tracked.
Wat voor speakers heb je op de UX2 aangesloten, kan zijn dat die het signaal ook niet lekker kunnen vertalen.
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

De speakers kunnen het probleem niet zijn, want als ik gewoon speel via de UX2, wordt alles loepzuiver weergegeven.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

je raakt je polepieces met de snaar wat een piek geeft en zo iets overstuurd ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie