Beste koptelefoon rond €150 ?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Beste koptelefoon rond €150 ?

Bericht door Madmac »

Hey mannen, vermits ik 90% van het mixen tijdens pauzes in mijn camion doe, wil ik een eerlijke koptelefoon aanschaffen. Budget rond de €150. Welke is de beste ? Hij moet zo natuurlijk mogelijk klinken.

De Beyer-Dynamic 770 pro komt sowieso als beste keus boven, maar is dat ook zo ?

En vermits hij gaat gebruikt worden in de koptelefoonuitgang van mijn Macbook, wil ik een laag-ohmige kopen.

Vereisten:
Om de oren.
Gesloten.
Comfortabel.
Fluweel kussens, liefst vervangbaar.
Ohmage onder de 150.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ik heb weliswaar de open variant (de 990) maar die vond ik persoonlijk met kop en schouders uitsteken boven de rest van de koptelefoons die ik in de winkel getest heb (verder vooral AKG en Senheiser zo uit mijn hoofd, het is alweer een jaar of 9 geleden).
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ben zelf echt tevreden van de 770-pro !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Dankzij de massale reacties heb ik gisteren gewoon de Beyer-Dynamic besteld. :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Goede keuze, veel plezier ermee! De volgende goede investering zou een goede geluidskaart zijn, je zal echt verbaasd zijn. :D
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

De BD DT 770 klinkt uiteraard prima, maar mijn dochter heeft net een Philips koptelefoon gekocht van €30, zo ene die extra bas geeft. Ik moet zeggen dat die Philips toch verrekt goed klinkt voor dat geld. Héél natuurlijk en de basgitaar klinkt gewoon zalig.

Deze is het, hier zelfs goedkoper: https://www.twenga.nl/philips-shl8800.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Yup, de Philips headphones zijn goed.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Bedankt voor de tip, die ga ik eens proberen!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13426
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Oppassen met die koptelefoons die 'extra bas' geven, als je daarop gaat mixen kon je nog wel eens bedrogen uitkomen als je het eindresultaat terughoort :mrgreen:
Altijd je mix ook testen op een stel goede speakers. En op een CDtje bakken en op je autospeakers terugluisteren is ook altijd fijn, als je zoveel tijd doorbrengt achter het stuur als jij ken je die geluidsinstallatie inmiddels ongetwijfeld heel goed en weet je hoe muziek daarop 'hoort' te klinken :)
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Nee, om op te mixen is die misschien niet aangewezen. Maar om bvb bas te oefenen is hij fantastisch hoor ! De bas klinkt héél duidelijk zonder boomy te worden.

Mijn dochter heeft die in de mediamarkt gekocht en daar hingen misschien 20 koptelefoons van €16 tot €325. We hebben ze allemaal getest en deze Philips sprong er echt uit. Klinkt stukken beter dan veel duurdere Sennheisers. Eigenlijk was ik totaal niet onder de indruk van de Sennheisers, zelfs niet de heel dure. :roll:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Haico

Bericht door Haico »

Elke koptelefoonboer heeft een "sonic signature". Ik hou ook niet van de signature van Sennheisser.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

:stupid:

Sennheiser wordt door een hoop mensen de hemel in geprezen (ook een hoop napraters trouwens), maar ik word er ook eigenlijk altijd verdrietig van.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ik heb hier twee Sennheisers die totaal verschillende karakters hebben. Een redelijk verse HD457 die erg wollig is en een oude HD540 die ik erg goed vind.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13426
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik ben dol op mijn Sennheiser HD25-1 II. Ik ben hem langzamerhand meer gaan waarderen dan mijn AKG k171 Studio en k240 Studio, terwijl die 171 by far mijn favoriet was. Onze drummer gebruikt mijn HD25 nu als monitor bij repetities en optredens en is er ook erg over te spreken.
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1021
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

LeftyJ schreef:Ik ben dol op mijn Sennheiser HD25-1 II. Ik ben hem langzamerhand meer gaan waarderen dan mijn AKG k171 Studio en k240 Studio, terwijl die 171 by far mijn favoriet was. Onze drummer gebruikt mijn HD25 nu als monitor bij repetities en optredens en is er ook erg over te spreken.
"Ik heb hem zelf ook"(tm), de HD25-1, een aantal jaar geleden op aanraden van onze geluidsman gekocht om wat multitrack live opnames te mixen. Ook erg tevreden over het geluid.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Plaats reactie