Beste koptelefoon rond €150 ?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Update: ik heb de Beyerdynamic DT770 pro dus verkocht, hij is nu onderweg naar een forumlid. Ik heb eerder toevallig een AKG K271 studio kunnen kopen die echt véél meer naar mijn smaak was qua klank. Om dus de "Beste koptelefoon rond €150" discussie nieuw leven in te roepen:

Beyerdynamic DT770 heeft een mooie, zachte klank, rijke bas maar een iet of wat afwezig mid. Niet ideaal voor het mixen van metaltracks dus. Het comfort is super, met die zachte velours pads, en de bouw lekker robuust maar old school.

AKG K271 studio heeft minder bas, een meer directe klank en duidelijker mid. De gitaren, in de nummers die ik aan 't mixen ben, worden héél gearticuleerd weergegeven waardoor ik ze niet té hard in de mix leg. Iets wat me met de DT770 overkwam.
Deze AKG had wel namaak leder oorpads maar die heb ik ineens vervangen door velours pads. Veel aangenamer om te dragen en geen verschil in geluid.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

het enige wat voor mij belangrijk is aan een koptelefoon bij opnames is dat hij hard genoeg gaat en vooral genoeg druk levert zodat ik een baslijn net zo voel en hoor als live.
ik gebruik daarom een Technics DJ koptelefoon.
het type weet ik ff niet omdat hij nu in een studio ligt maar qua prijs lag hij ook zo rond de 150 euro, als ik me niet vergis.

de meeste koptelefoons in de studio's vind ik niet zo fijn juist omdat ze zo'n gebalanceerd en hifi geluid geven en dus een totaal andere beleving van mn sound dan ik normaal gewend ben en graag hoor.
daarom heb ik een paar jaar geleden zelf maar een goeie gekocht waar ik wel happy mee ben en die sleep ik nu overal mee naar toe als ik ga opnemen.
Plaats reactie