Dream Theater covers

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spudz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 nov 2009, 22:49

Dream Theater covers

Bericht door spudz »

Beste forummers,

Ik ben niet heel bekend op het forum (wel lezer - geen poster :roll: ), maar ik was benieuwd naar hoe bassisten zich bezig houden met home-recording. Zelf ben ik er sinds kort mee bezig. Doordat we nu zangerloos zijn en onze gitarist in Engeland zit, zijn we thuis opnames gaan maken om tóch nog met de band actief te zijn. Zie hieronder het resultaat. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Oja, en als je nog een zanger kent: info [at] panicattack.nl

Thanks.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4qQNpQkrljQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DAOQrjMBOPY[/youtube]
  • Mayones Comodous custom 6
  • Mayones Victorious custom 6
  • DBX 166-xl
  • Demeter hbp-1
  • Mesa Boogie Rectifier recording preamp
  • Tc Electronics M2000
  • Palmer di
[/size]
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Dream Theater zonder zanger, is dat wel zo erg? Nee hoor, geintje maar de meningen over LaBrie zijn verdeeld. Maar ik zou bijna leuk vinden een keer meeste zingen :)

DT, ik hou er van, en jullie doen het goed. Strak en toch relaxed, erg knap gedaan.

Wat Home recording betreft: wij gebruiken betoog. Mijn band Incidense zit redelijk in dezelfde hoek en met name bij het opzetten van nieuwe stukken nemen we afzonderlijk ideeën op en wisselen die per mail uit. We kunnen dan huiswerk maken en dan later in de oefenruimte het verder uit te werken. Maar zo te zien zijn jullie al aardig ver. Sommige bands zoals Camel en Blackfield hebben zo hele CD's gemaakt.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
spudz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 nov 2009, 22:49

Bericht door spudz »

Bedankt voor je reactie Rich,

Haha, op Youtube kregen we al de reactie dat de instrumentale opname ook handig is voor karaoke :P

We zijn 2jaar geleden begonnen met Dream Theater covers, als oefening en uitdaging. Maar we hebben nooit een goede vaste frontman kunnen vinden. We hebben ook lang getwijfeld om dergelijke opnames te maken, maar daar durfden we onze vingers niet aan te branden. Maar zoals ik al zei zit onze gitarist voor stage in engeland en hadden we eigenlijk geen keuze.

Voor de drums gebruiken we een Zoom-R16 om 8 sporen op te nemen: kick, snare, hihat, octobans, stereo toms, stereo overheads. Voor de bas gebruik ik een DBX 166-xl --> Demeter hbp-1 --> Tascam fw 1082. Die Tascam (zeer prijsvriendelijk) werkt echt super met Cubase 5. Wat de rest van je jongens precies gebruiken, weet ik niet precies. Via dropbox krijg ik hun sporen gewoon aangeleverd :wink:

Eerlijk gezegd zijn we zelf nogal verrast van het resultaat. Maar de opnames zijn ook goed.. Je wel merkt dat de drums erg lastig blijven.. Vooral op 'maar' 8 sporen.

Tof dat jullie ook op een dergelijke manier werken en dat het blijkbaar werkt! :) Ik heb jullie site even gecheckt, ik hou jullie in de gaten :jam:

PS.
Wat Home recording betreft: wij gebruiken betoog.
Óf ik ben niet op de hoogte, of 'betoog' was misschien een typfoutje?
  • Mayones Comodous custom 6
  • Mayones Victorious custom 6
  • DBX 166-xl
  • Demeter hbp-1
  • Mesa Boogie Rectifier recording preamp
  • Tc Electronics M2000
  • Palmer di
[/size]
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Klinkt goed, en de drums staan er toch goed op hoor! Op de Ipad klinkt de gitaar wat overheersend maar dat is een detail. De drums werkt prima denk ik.

Ik gebruik zelf een Alesis iO2, daar kan ook midi (pedals! ) en XLR (microfoon! ) in, ook in combinatie met CuBase5. Onze gitarist werkt ook met een Tascam weet ik, wat onze toetsenist gebruikt weet ik niet. De drums komen uit een doosje want onze drummer wil er niet aan. Hij maakt zijn partijen thuis met onze opnames en dan gaan we in de oefenruimte bepalen wat werkt. Maar wij werken alleen met geluidssporen hoor.

Maar als je een bandlid in het buitenland hebt zitten is deze werwijze natuurlijk ideaal. En dan is werken met een frontman ook wel lastig.

En thanks!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
spudz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 nov 2009, 22:49

Bericht door spudz »

Drums opnemen is ook een leerproces met mics enz.. De rest van ons prikt gewoon direct in een interface.
Die Alesis heb ik zelf ook! Echt een handig apparaatje, ik gebruik hem ook om mijn Behringer FCB1010 te programmeren. Er zit zelfs phantompower op!

Drums uit een doosje werkt ook wat sneller lijkt me :wink: Wanneer wij ons eigen werk weer gaan oppakken, zal onze drummer ook alternatief moeten zoeken dan..
  • Mayones Comodous custom 6
  • Mayones Victorious custom 6
  • DBX 166-xl
  • Demeter hbp-1
  • Mesa Boogie Rectifier recording preamp
  • Tc Electronics M2000
  • Palmer di
[/size]
Plaats reactie