M-Audio Fast Track USB vertraagd

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
PLUKKER
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:31

M-Audio Fast Track USB vertraagd

Bericht door PLUKKER »

Hi mensen,
Tot een paar weken geleden heb ik fast track usb gebruikt in combinatie met Audacity. Nou heb ik sinds een week een nieuwe computer met windows 8 en wordt m'n signaal vertraagd. Is geen spelen zo. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Bosch
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2010, 14:14

Bericht door Bosch »

Ben je van USB 2.0 naar USB 3.0 gegaan misschien?

Mijn Lexicon geluidskaart had enorme latency problemen totdat ik hem met de 2.0 USB ging gebruiken ....

Hopelijk heb je hier wat aan!
PLUKKER
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:31

Bericht door PLUKKER »

Nee, want dan werkt ie helemaal niet. Was het maar zo eenvoudig ;)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Bij de driver zit meestal een slider. Die kun je instellen op een lagere "latency". Dat is het aantal samples dat de DAW gebruikt om je signaal te berekenen. Verder is er ook een knopje/instelling met 'direct monitoring' . Die geeft je een 'latency free signal'. Sorry voor de engelse woorden. maar met die woorden kun je in de handleiding snel vinden waar wat zit.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
PLUKKER
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006, 13:31

Bericht door PLUKKER »

Dank. Ik ga kijken of ik eruit kan komen.
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Je hebt in principe altijd vertraging mits je ASIO drivers gebruikt, of Audacity deze ondersteunt weet ik niet. Oja de genoemde " direct monitoring" is een asio functie.
Je geluidskaart moet dan zulke drivers hebben, maudio heft die vast wel. Verder in het programma de juiste audodriver gebruiken (aiso dus! en geen wdm of iets dergelijks). Als je er niet uitkomt dan kun je asio4all dwnloaden en kijken of het daarmee lukt.

Gr en success,
Menoj
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

wdm en Asio hebben sinds windows 7 vergelijkbare latency tijden. Het hangt ervanaf hoe goed de functie is geschreven. Ik heb verschillende professionele kaarten in mijn studio machine. Een RME DIGI9652 en een M-audio DELTA RBUS. Deze Delta RBUS is altijd ondersteund (stil) met de DELTA 1010 driver. Die werkt dus in WIN7 64 bit. Als ik alle in en outputs van beide kaarten nodig heb kan dat als ik MME drivers in Windows 7 gebruik. En dan heb ik alle in en outputs beschikbaar.

E.e.a. vergt wel wat testwerk. Maar dat is zo gebeurd.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Over dat WDM IN WINDOWS 7 low latencies aan kan heb ik ook ergens gelezen, echter gebruik ik zelf de Steinberg MR816X en de Focusrite safire pro 26 IO, deze 2 kaarten werken prima onder WDM (Windows 7 32 en 64 bit) echter heb ik geen direct monitoring en ook niet de lage latency, latency onder WDM is 40ms lager kan ik niet komen. Overigens is dit onder windows 8 (64 bit) weer verslechterd.

Advies is (de mijne dan): gebruik asio drivers en een DAW welke ASIO ondersteunt :-)
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Plaats reactie