Rusty Bones New song

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Rusty Bones New song

Bericht door SR5005E »

Gisteren nieuwe song afgewerkt en opgenomen met huis-tuin-keuken materiaal in ons repetitiehok.
16 kanaals firewire mixer
Alles gemiked, bass via DI
Mixed met Sonar X1

End Of Days

https://soundcloud.com/rustybonesrock/r ... nd-of-days" onclick="window.open(this.href);return false;
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Commentaren altijd welkom :D :dance:
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

:worship: :cheer: :jam:
Laatst gewijzigd door SR5005E op 08 sep 2013, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Hans, ik vraag me af wat ge zelf hoort ? Want ik kan hier serieus wat commentaar schrijven, ik twijfel echter of ge het wilt horen :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Doe toch maar :-)
Op onze gigs krijgen we toch meestal goede respons. :mrgreen:
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Goed:

Songstructuur is héél simpel. Té simpel naar mijn smaak. Eigenlijk zit er bijna niks in. De intro is nietszeggend en daardoor veel te lang, schept totaal geen verwachtingen.
De zang is punk en veel te hoog voor Xavier zijn stem, hij kan de hoge noten niet aan en begint dan te schreeuwen. Klinkt niet goed. Hij moet dringend lager gaan zingen om zo meer body in de stem te hebben.
De drumfills klinken té ingestudeerd, alsof het oefeningen zijn.

Ik heb het nog gezegd: het klinkt alsof jullie een groep 15 jarigen zijn die dikke lol hebben in pa zijn garage, maar nog totaal geen idee hebben wat allemaal mogelijk is met jullie instrumenten. Het spijtige vind ik dat ik dit vorig jaar al gezegd heb en nu geen verbetering hoor. En geloof me Hans, van positieve commentaren op gigs moet ge 't als band niet hebben. Mensen die geen positieve commentaar willen geven houden doorgaans gewoonweg hun mond. :wink:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Laat nou net de bekendste songs een heel simpele structuur hebben.
Te ingewikkelde songs doen het ook niet.
Dat we lol hebben dat is een feit. Zijn we virtuozen? Nee verre van.
Jullie zijn met SOG al 10 jaar bezig met ingewikkelde dingen en hoe ver sta je nu?
Buiten Genk en omstreken niet bekend en geen gigs.
Het is maar hoe dat je het bekijkt :dance:
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Van de zang heb je trouwens gelijk. Het is ook nooit de bedoeling geweest dat Xavier zanger zou worden en blijven maar bij gebrek aan een goede zanger(es) is hij het blijven doen.
Goede zanger(essen) liggen niet voor het oprapen blijkbaar.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Er is simpel en er is té simpel :wink:

Shades of Grey heeft nooit ingewikkelde dingen gedaan, wat wij doen is ook simpel. Het feit dat gij ons als ingewikkeld bestempeld zegt me veel. En de reden waarom een band na 10 jaar geen optredens meer krijgt, is dat er in die 10 jaar 1000 nieuwe bands zijn opgestaan die van dezelfde koek willen eten. Als ge lang genoeg bestaat komt ge daar ook nog, of ge moet eeuwig gratis blijven spelen :|
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Het commerciële is geen prioriteit bij Rusty Bones :D
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5555
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Bericht door Herman »

Ach, je maakt de muziek die jezelf leuk vindt. Helaas kan ik er geen 20 seconden naar luisteren, precies om de genoemde redenen. Maar dat neemt niet weg dat je als bandje lekker moet blijven doen wat jullie leuk vinden, smaken verschillen. Maar je liedjes hier neerzetten vraagt om commentaren die niet altijd positief zijn. Daar kan je iets mee doen of niet, dat is aan jullie.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Haha, prachtig! Er wordt om commentaar gesmeekt en als er dan commentaar wordt gegeven, wordt het neergesabeld en de band van diegene die eerlijk commentaar geeft ook nog eens weggezet als prutsers.

Het spijt me wel, maar Ludo heeft gelijk. En als je op deze manier op kritiek reageert, is het niet bepaald uitnodigend om de volgende keer moeite te doen naar jouw muziek te luisteren. Je doet toch niks met de negatieve opmerkingen, behalve jezelf verdedigen en de ander de grond in boren ;)

Succes!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Zoals ik zei Rieno, een groep 15 jarigen in pa z'n garage. :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Dient een forum daar niet voor Rieno :-)
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ik heb 'm gisteravond ook aangezet, maar wilde niet tussen de discussie in komen :) Maar bij deze:

Qua compositie is het inderdaad eenvoudig, maar dat hoeft niet heel erg te zijn. Met maar 1 gitaar moet de zang dan alleen wel 'het geheel' maken, en de zang is het niet, vind ik. Maar dit is niet je 'bedoelde' zanger al? :P Ik zou de intro inkorten, overigens - hij pakt niet de aandacht en duurt erg lang. Het nummer in z'n geheel trouwens ook - het is best veel van hetzelfde, dat mag iets korter om krachtig te blijven.

Ik vind de opname wel zuiver & clean klinken trouwens. Misschien zelfs wel iets té, voor het genre? :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Plaats reactie