Post-Hardcore met Nergal

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Post-Hardcore met Nergal

Bericht door Nergal »

Wellicht hadden mensen het al gezien, maar we zijn op zoek naar een zanger. Bij die zoektocht gebruiken we natuurlijk ook wat audiovoorbeeldjes en dat brengt mij hier want ik ben wel benieuwd wat voor commentaar men erop heeft.

Geluidskwaliteit is niet alles (1 roland recordertje in de repetitieruimte) en het is ook niet foutloos gespeeld, maar het laat wel zien waar we mee bezig zijn.

https://www.dropbox.com/s/oc03dfybs055yrv/Linger.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dropbox.com/s/9rkbyj0xbgjvj ... 20City.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dropbox.com/s/61uj8mv79x7i1zu/Satisfied.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus, ik wacht in spanning af. No holds barred overigens.

Alvast bedankt ook!
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Bump!

Iemand nog een mening? Alle commentaar wordt ten zeerste op prijs gesteld.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

Bericht door Freakys »

tja wat wil je horen. Het klinkt leuk. Zang kan inderdaad wat toevoegen, maar als het dan maar ook echt zang wordt...
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Wellicht vind je het te kort, te lang, de structuur niet kloppend, de opbouw niet juist, te weinig climax, teveel climax, bepaalde delen te lang of te saai etc.

In ieder geval bedankt voor het commentaar.

Ik kan je overigens verzekeren dat het geen echte zang zal worden, waarschijnlijk wordt het doorspekt met wat cleane zang maar het overgrote meerendeel zal toch meer de rauwe kant opgaan.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Heb 't 1e nummer even beluisterd, en ik vind 'm met vlagen echt niks en juist erg nice. Heel afhankelijk van de gitaarpartij die er soms lekker in klikt en soms bijna irritant er naast speelt. Vind de baspartij overigens erg goed :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Altijd fijn om te horen dat je eigen partij in ieder geval goed klinkt :

Weet je specifieke momenten waarop je het echt niks vindt (of juist wel)?
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Het stukje net na de intro, blijft de gitarist hangen in uitschieters die heel erg wringen. Eventjes als highlight is 't oke, maar het hele stuk van 0:24 tot 1:03 zit er een -peew- in die ik na 4x wel zat was. Het gitaarstuk daarna is juist lekker (zeker als de rest bijvalt). Tussen de (echt heel lekkere) zware stukken zit van 2:35 tot 2:56 ook weer zo'n net niet samenhangend gitaarstuk, minder erg als die 1e maar de stukken er om heen zijn echt 10x lekkerder :)

Het stuk van 3:!5 af is te lang hetzelfde qua gitaar (dit duurt tot 4:40!), de bas- en drum-opbouw is wel tof maar duurt (mij) iets te lang voor je op stoom komt. Belangrijke kanttekening: dit is niet mijn genre, dus misschien is dat wel heel normaal.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Meowmix schreef:Het stukje net na de intro, blijft de gitarist hangen in uitschieters die heel erg wringen. Eventjes als highlight is 't oke, maar het hele stuk van 0:24 tot 1:03 zit er een -peew- in die ik na 4x wel zat was. Het gitaarstuk daarna is juist lekker (zeker als de rest bijvalt). Tussen de (echt heel lekkere) zware stukken zit van 2:35 tot 2:56 ook weer zo'n net niet samenhangend gitaarstuk, minder erg als die 1e maar de stukken er om heen zijn echt 10x lekkerder :)

Het stuk van 3:!5 af is te lang hetzelfde qua gitaar (dit duurt tot 4:40!), de bas- en drum-opbouw is wel tof maar duurt (mij) iets te lang voor je op stoom komt. Belangrijke kanttekening: dit is niet mijn genre, dus misschien is dat wel heel normaal.
Ik heb je commentaar een aantal keer gecheckt en doorgesproken met de rest van de band, maar we kunnen er so far nog niet zo heel veel mee omdat we nog geen zang er op hebben liggen en concepten als 'dit stuk duurt te lang' durven we zelf voor die tijd nog niet aan te morrelen (want het is ook al eens opgekomen).

Iig thanks voor je commentaar!


@Iedereen: Gisteren ben ik met de gitarist wat demo'tjes (denk pre-demo-demo niveau) gaan opnemen bij hem thuis en zou ik wat vocalen doen. Ik weet echt niet hoe, maar wat er uit is gekomen hadden we allebei totaal niet verwacht. Gelukkig zijn we er wel erg enthousiast over en met ons vrijwel iedereen die ik het so far heb laten horen. Vandaar hieronder even de link.

Niet teveel op de tekst letten, die heb ik ter plekke geschreven

Mirror
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Hah, herkenbaar het 'we hebben geen zang dus geen idee hoe lang iets moet zijn' idee. Dat was me even ontschoten.

Vind deze opname trouwens echt lekker inderdaad. Heb even geen bas-geschikte speakers (alleen laptop) maar hij klinkt echt wel lekker. Vind de zang ook best wel goed passen, eigenlijk! Leuk man :) Nja en de tekst... Weinig mis mee, maar moest wel al lachen toen ik de naam van 't bestand zag :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Ik heb weer eens wat zitten opnemen met de band (drums nog wel midi). Het is allemaal nog verre van compleet, maar er is in ieder geval wat beter te horen wat er gespeeld wordt.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

https://soundcloud.com/stef-van-de-kerk ... ten-mister

EDIT: Sinew hebben we toevallig vanalles in zitten aanpassen gister in de oefenruimte dus de structuur klopt niet meer.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Niemand?
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

er is inderdaad nog werk aan de drums. de cymbalen dan vooral in het hoog nog wat bijwerken en kick iets meer naar voor
verder zit alles wel goed van volume
ik zou er ook nog een room mic insteken op bv gitaar (kan ook met dingen als guitar rig en amplitude)
want nu klinkt alles alsof je recht naast me staat te spelen dit is natuurlijk ook deel persoonlijke mening
over het eerste stukje muziek

het 2e zit al iets beter van ruimte , daar mag je bass iets luider van mij.
moest het mijn band zijn mag de vocals ook nog iets meer losgaan(again persoonlijk )

3e
de drums kan je daar iets complexer laten spelen ?

4e leuke intro , beste stukje muziek tot nu toe

5e bass solo !! drums vallen een beetje weg daarna?

6e , niet veel op aan te merken

(ik luister op een beyerdynamic 770)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Nergal
Berichten: 1476
Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:59

Bericht door Nergal »

Thanks!

Vocals is nog veel werk aan, was mijn eerste vocalopname ooit en ik was al erg blij met hoe dit eruit kwam. Ik ben alleen normale zang gewend en ik ben in de band eigenlijk alleen de bassist, maar met onze quasi-hopeloze zoektocht naar een zanger heb ik dit toen o.a. gedaan, ook om iig iets te hebben om mee te kunnen werken.

De drums zijn alleen bij dying city in gespeeld, de rest is zo eenvoudig mogelijk ingeprogrammeerd. Meer als leidraad dan als definitief ding, hoewel ik vermoed dat je gelijk hebt dat de drums complexer mogen bij Satisfied.
Mooi dat je Sinew tof vindt, daar zijn we op het moment wel heftig aan aan het sleutelen en dat klinkt nu heel erg anders. Als ik daar opnames van heb ben ik benieuwd van wat je er dan nog van vindt.
Sing because you never laughed.
Laugh for words were never good enough.
Speak to me of lives to come.
Why have you gone?


- Ibanez SRMS805
- Ibanez SR 705
- Pedalboard
- Misc. Versterkers

Persoonlijk
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:thumbsup:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie