Enkele nummers van Shades of Grey op soundcloud

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Enkele nummers van Shades of Grey op soundcloud

Bericht door Madmac »

https://soundcloud.com/ludo-teska/monster" onclick="window.open(this.href);return false;

https://soundcloud.com/ludo-teska/agent ... es-of-grey" onclick="window.open(this.href);return false;

Luister het en laat gerust weten wat je ervan vind.

Info:

Drum per nummer in één take opgenomen via een hoop micro's (met hulp van de PA man) over een Yamaha LS9 zo op twee sporen op een BOSS DR1200 multisporenrecorder.

Bas via DI op de GK én een SM57 voor een 10" van de Peavey TXF

Gitaren via een E606 én een SM57

Zang met een Fame grootmembraan.

Alles opgenomen op die BOSS.

Dan alle sporen van 12 nummers geëxporteerd naar WAV files en deze op mijn Macbook gesaved. Audacity gedownload en daarop alle editing gedaan. Ook in Audacity gemixed.
Dit is dus een compleet DIY project maar ik vind het resultaat héél behoorlijk. Maar schuw uw commentaar niet, ik kan er tegen :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
spudz
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 nov 2009, 22:49

Bericht door spudz »

Hoi Madmac,

Ik heb geluisterd en ik vind Agent Orange fijner klinken qua geluid, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Gezien de mogelijkheden die je hebt, denk ik ook dat je zeer tevreden mag zijn met het resultaat.

Verder zou ik niet weten wat je er aan zou kunnen verbeteren, omdat de edit mogelijkheden beperkt zijn door het aantal sporen die beschikbaar hebt. Ik denk dat de meeste winst te behalen is bij de sound van de drums, maar die zou je dan wel met meer sporen op moeten nemen. Volgens mij kun je met die Boss 8 sporen opnemen, dan zou je een volgende keer het volgende kunnen proberen:
1. Bas - via DI óf SM57 óf een mix van die twee via het mengpaneel
2. Gitaar 1 - E606
3. Gitaar 2 - SM 57
4. Zang - Fame grootmembraam
5. Kick
6. Snare
7. / 8. Stereo mix Overheads + overige mics.

Op deze manier heb je meer controle over het belangrijkste van de drums: de kick en de snare. Die kun je dan goed gaten, compressen en eq'en om de drums wat vetter te laten klinken.

Zelf neem ik drums altijd op 8 sporen, die stuur ik door naar een stereo grouptrack (in Cubase). Op alle kanalen zet ik een send naar een fx-track (parallel) voor de reverb. Je kan ook nog de drumtrack parallel zetten en daar een multiband compressor op zetten om de drums nog wat aan te dikken.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Bij geluid klinkt het vaak zo goed als de zwakste schakel. Drums is en blijft lastig, wanneer je alles op aparte sporen hebt, zul je ook weer balen als je merkt dat je te veel overspraak hebt of de snare uit fase op de overheads door komt. Maar goed: Als music recording en production zo eenvoudig was, dan was het ook geen uitdaging! :dance:

Succes!
  • Mayones Comodous custom 6
  • Mayones Victorious custom 6
  • DBX 166-xl
  • Demeter hbp-1
  • Mesa Boogie Rectifier recording preamp
  • Tc Electronics M2000
  • Palmer di
[/size]
Plaats reactie