Instrumentale Bass Covers van BasSas

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Instrumentale Bass Covers van BasSas

Bericht door BasSas »

Christina Aguilera -- Genie in a bottle :mrgreen:

Een snel opgenomen Instrumentale cover met lichte improvisatie. Misschien neem ik nog wel eens een nettere en betere versie op, als ik tijd heb. But for now, I had great fun with it. :D

https://soundcloud.com/jeroensmuziek/ge ... er/s-I2vX3
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Bericht door BasSas »

Jennifer Lopez -- If you had my love

Deze instrumentale cover heb ik gistern gemaakt. Alle baslijnen zijn zonder effecten en equalizing. Tevens was mijn bas rechtstreeks aangesloten op mijn audio-interface.

Enjoy! :D

https://soundcloud.com/jeroensmuziek/je ... my/s-RrMWf
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Oei..ik zal heelijk zijn en zeggen dat dit toch erg moeilijk is om naar te luisteren. Je moet nog erg op je timing letten, want zeker met twee partijen over elkaar is dit best een chaos. Probeer het eerst eens met alleen de baspartij en dan echt goed de noten op hun plek :)

Wel goed dat je bezig bent! Opnemen en terugluisteren is een enorm belangrijke oefening!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Scapal Wedeldi
Berichten: 438
Lid geworden op: 10 feb 2013, 22:27

Bericht door Scapal Wedeldi »

Ik begrijp perfect wat Rieno zegt, en inderdaad, daar is niks tegen in te brengen...

Maar ik wil wel iets positiever wezen... Goed bezig!
Afgezien van de timing van de verschillende "lagen" ten opzichte van elkaar, die nog wat te wensen overlaat... vind ik het best wel goed gespeeld!

Keep on truckin' boy!

Een beetje opbouwende kritiek kan nooit kwaad :wink:
Toonladder??? zijn dat de expo-modellen?

Without deviation from the norm, progress is not possible - Frank Zappa
Dennis
Berichten: 901
Lid geworden op: 19 jul 2005, 20:58

Bericht door Dennis »

Hey cool man! Goed idee, om zo'n covertje te spelen. Timing kan beter inderdaad, maar heel goed om ook melodieën te spelen op je bas, melodische ontwikkeling is hetgeen wat bij de meeste bassisten flink achterblijft. Je kunt je noten iets meer kleur en frasering meegeven door gebruik te maken van vibrato's, hammer ons, pull-offs en slides. Ga vooral door! :jam:
Plaats reactie