something in the way (nirvana cover)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

something in the way (nirvana cover)

Bericht door jonasbas »

Beste medeforummers,

voor studio brussel hebben we onze eigen versie van something in the way opgenomen. Ze herdenken op 4 april de dood van Kurt Cobain en willen een soort hall of fame maken met covers van nirvana.
Dit is onze inzending. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.
https://soundcloud.com/sweetstone
Wat informatie over de opname voor de liefhebbers:

Alles opgenomen in dezelfde ruimte en 'live' ingespeeld met

SM 57 voor de gitaar
Basgitaar met DI op versterker
Shure Beta 52 voor de basdrum
Nog een Shure ergens onder de ride geplaatst om zo de toms en snaren op te nemen.
Een Tbone budgetmicrofoon als overhead

De zang achteraf ingezongen in de slaapkamer met een sm58

Veel plezier ermee!
alle reacties welkom op alle vlakken want we willen graag onze eigen EP opnemen.
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15091
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Niet slecht. De "grunge vibe" zit er in, maar het is wat meer ingehouden dan het origineel en daar hou ik wel van. (m.a.w. alle aspecten waar ik me gewoonlijk aan erger bij Nirvana hebben jullie hier achterwege gelaten :wink: )
jonasbas schreef: De zang achteraf ingezongen in de slaapkamer met een sm58
Dat hoor je er wel aan. Ook vind ik de snare drum wat te veel "aanwezig" in het geheel, maar dat zal wel aan de manier van opnemen liggen.

Voor dit doel vind ik het OK, maar je hoort wel duidelijk dat dit "maar" een opname uit de repetitieruimte is. Voor een EP zou ik persoonlijk toch naar een studio trekken of een ervaren iemand onder de arm nemen die jullie van tips kan voorzien.
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

Dank je wel voor de tips!

de snare is idd te wijten aan de manier van opnemen. Hij is overal aanwezig in alle sporen.
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Gebruikersavatar
jonasbas
Berichten: 480
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:01

Bericht door jonasbas »

nog reacties?
slap it, pluck it, pick it, play it with your teeth ...
only bass my friends

EBS CL212 - Gallien krueger 700RBII - Korg DTR1000 - Cort GB94 - Ibanez sr500 - Cort Action bass
Plaats reactie