Tascam US122 probleempje

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Tascam US122 probleempje

Bericht door Matt_Heis »

Even een vraag. Ik heb gisteren een Tascam US122 gekocht om wat covertjes op te nemen via de computer.
Nu speel ik via de interface op mijn koptelefoon maar heb ik amper geluid vanuit mijn basgitaar. Alleen met alle knoppen op max heb ik een klein beetje geluid, maar nog veel meer ruis..

Gewone audio is prima, dat is hard genoeg op 10% van het volume.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Ik heb Cubase 5 en amplitube 3 geïnstalleerd staan, op beide zijn de drivers voor de Tascam ingesteld.
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Even een korte check:

- Ingeplugd op het rechter gat?
- Input rechts goed open gedraaid?
- Schakelaar op Guitar?
- Fantom Power uit?
- Mono AAN?
- Kabeltje goed?
- Geen (verborgen) volumeregelaars die te laag staan, op je bas, besturingssoftware (Windows geluidscentrum) of versterkersoftware (Amplitube)?
- Juiste driver en apparaat geselecteerd?
- Geen al te lage latency of hoge prioriteit gekozen (dat stoort af en toe allerlei dingen)?
- ASIO4All al eens geprobeerd?

Sla er geen een over!
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Oh ik heb hem ingeplugd op de linker gitaarplug, stom van me, dan zal dat het misschien zijn. Ga als ik uit de studio ben alles nalopen. Alvast heel erg bedankt!
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Afbeelding

Het rechter gat is voor gitaren (als je het knopje juist zet). Daarom staat daar ook "Guitar in" boven... :wink:
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
john5
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2014, 11:44

Bericht door john5 »

Ik heb exact dezelfde, en ik plug mijn basgitaar op de linkerinput. Geen enkel probleem en volop geluid.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

MaartenV schreef:Afbeelding

Het rechter gat is voor gitaren (als je het knopje juist zet). Daarom staat daar ook "Guitar in" boven... :wink:
Dat is de US122MKII, Ik heb de US122
Afbeelding
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Ik denk dat mijn kabel niet goed aansluit op de Tascam. Als ik mijn kabel half in de Insert (L) steek heb ik geluid, tot zover de enige manier.

Heel raar, op de overige 3 inputs totaal geen signaal
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Maar 'Insert (L)' en 'Insert (R)' suggereert ook dat dit voor stereo gebruikt dient te worden? Dus dan vind ik het niet gek dat je geluid hebt op de helft van je plug. Misschien is het ook wel gewoon een aarde-probleem in het kastje, dan is ie simpelweg stuk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Rieno schreef:Maar 'Insert (L)' en 'Insert (R)' suggereert ook dat dit voor stereo gebruikt dient te worden? Dus dan vind ik het niet gek dat je geluid hebt op de helft van je plug. Misschien is het ook wel gewoon een aarde-probleem in het kastje, dan is ie simpelweg stuk.
Het zou goed kunnen, ik hoop het niet.
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
john5
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2014, 11:44

Bericht door john5 »

Rieno schreef:Maar 'Insert (L)' en 'Insert (R)' suggereert ook dat dit voor stereo gebruikt dient te worden? Dus dan vind ik het niet gek dat je geluid hebt op de helft van je plug. Misschien is het ook wel gewoon een aarde-probleem in het kastje, dan is ie simpelweg stuk.

Hij is ook gewoon mono te gebruiken. In plaats van input 1&2 hebben ze gekozen voor L&R, omdat je eigenlijk 6 inputs hebt (4 x xlr & 2 x Jack) waarvan er maar 2 gelijktijdig (L&R) gebruikt kunnen worden.
Dat terzijde, ik denk dat je interface zijn beste tijd heeft gehad. Tijd voor een nieuwe.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Ah, geen MkII, niet over nagedacht. Voordat je de interface afschrijft, plug alles uit wat je niet nodig hebt en kijk wat er gebeurt (zie eerste lijstje). Check ook op issues met dat apparaat en jouw versie Windows.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

MaartenV schreef:Ah, geen MkII, niet over nagedacht. Voordat je de interface afschrijft, plug alles uit wat je niet nodig hebt en kijk wat er gebeurt (zie eerste lijstje). Check ook op issues met dat apparaat en jouw versie Windows.

Ga ik doen, ik loop morgen alles nog een keertje na. Het zou toch zonde zijn, ik heb hem net via marktplaats gekocht
Ze kosten geen fortuin, maar toch..

Maarja dat is het risico dat je met tweedehands spullen loopt.
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Plaats reactie