Times like these (cover) by BlackDust

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Times like these (cover) by BlackDust

Bericht door 696Danny »

De eerste keer een serieuze poging gedaan om een nummer goed op beeld en geluid te krijgen. Wat een leermomenten zeg :shock:
Maar voor nu tevreden met het resultaat.

DiMarco

Bericht door DiMarco »

Cool! Beetje meer crunch op de gitaar mag wel. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Bericht door 696Danny »

iets meer vervorming op mijn bass geluid bedoel je?

in ieder geval tof dat je het Cool vindt!
Gebruikersavatar
Danny Fokker
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 dec 2010, 13:05

Bericht door Danny Fokker »

Ik gok dat hij het over de gitarist heeft
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Ik ook :)

Tof trouwens!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Zo van "van veren in je reet ga je niet vliegen":
Ik denk dat het een goed idee is voor de band om het origineel nog heel vaak goed te luisteren en details te horen. De baslijn is qua timing echt veel rechter in het origineel, de drummer mist een paar fills en ik hoor accenten op hele rare plekken.

Waar ik onder de indruk van ben is de zanger. Goeie stem! Klinkt niet als Grohl, maar wie wel...
Ik zou als ik jullie was eens kijken hoe ver jullie komen met eigen werk. :)

En nog even als pot de ketel verwijten: Staan bij het spelen is als bassist écht te horen. Er komt meer energie en schwung in het spel!

Zie het als opbouwende kritiek, heel erg goed dat jullie zo bezig zijn. Het filmpje ziet er netjes uit, en je merkt dat er moeite is gedaan voor het geheel!
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Bericht door 696Danny »

Iedereen bedankt voor de reactie. fijn om te weten dat mensen hun tijd spenderen aan het bekijken, en dan ook nog reageren. En in alle reacties kan ik mij ook vinden. Aan sommige punten had ik zelf niet gedacht, nog meer leermomenten dus.

Ga ik zeker wat mee doen, dank!
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Leuke cover (van een fantastisch nummer!)
Volgens mij mogen de drums er wel wat feller in! Maakt 't iets dynamischer... En de gitaar mag wel iets minder braaf...
Verder helemaal met Vanderveen eens dat een bassist eigenlijk hoort te staan. (ik oefen zelfs bijna altijd staand, behalve met het uitschrijven van nr's :wink: )
Goede zanger en leuke clip!
Het enige wat mij direct stoorde was: he he heee. Dat moet dus zijn: ha ha haaa. Klein verschil, maar wel essentieel.

Bovenstaand teruglezend lijkt 't haast alsof ik 't niet goed zou vinden, maar dat is zeker niet het geval! (iets met stuurlui en een wal...)
Het betreft slechts nuances op iets wat voor een groot deel al goed staat!

Wij spelen 'm zelf ook, en beginnen 'm als de acoustische versie, dan opbouwend naar volle bak, en eindigen als acoustisch, dus heel klein met alleen gitaar en zang. Lekker hoor!
Lastig intermezzo hè... 1234 1231 234 1231 234 :wink:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Bericht door 696Danny »

klopt, vooral de drummer had daar wat moeite mee, maar met de nodige knikjes komen we er nu prima doorheen.

De akoestische versie van Grohl wordt hier ook gewaardeerd. Het is de bedoeling ook een keer een goede uitvoering daarvan weg te zetten, maar dan wel met wat percussie en bas. Niet zoals Grohl hem doet, solo op een akoestische gitaar. Dan kan de rest van de band wel inpakken :wink:

Is de versie van jullie ergens online te horen?
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Bericht door Concorde »

Nee, we zijn niet zo van 't opnemen.... Zal 's kijken of ik 's wat op kan nemen, maar dat zal dan Iphone-kwaliteit worden, en eigenlijk wil ik dit topic daar niet mee vervuilen... :wink:
Wij zijn qua intermezzo op een gegeven moment overgestapt naar volle maten, omdat het origineel niet 100% betrouwbaar was in een live-situatie. En geen hond valt 't op... :? Onze zanger had er dus ook problemen mee, en als je dan scheef gaat loopt 't serieus mis... :facepalm: Ook een kwestie van 'vlieguren' die wij missen.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Plaats reactie