From Reno - Run away (zang aangepast 7-11-14!)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

From Reno - Run away (zang aangepast 7-11-14!)

Bericht door Rieno »

UPDATE 7-11: From Reno - Run Away (again)
De zang is opnieuw opgenomen en nagenoeg een octaafje lager ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------

Na een hele tijd van stilte, had ik weer eens inspiratie om iets te schrijven :D Dus direct begonnen en 5 uur later stond dit op de plaat:
From Reno - Run away
tekst

Ben zelf best tevreden, maar hoor graag de kritieken!
(hoog zingen is iig lastiger geworden na al die 'rust' haha)


Gearlijstje:
- Pedulla Thunderbolt 6 rechtstreeks met een beetje compressie
- Yamaha Pacifica 112MX met effecten uit Garageband
- Keyboard uit Garageband

- Drums geprogrammeerd met Garageband
- M-Audio Jamlab interface

Op de drums na, alles dus zelf ingespeeld
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Jack

Bericht door Jack »

Erg gaaf, even de rauwe randjes eraf, en iemand anders vinden voor die 2de stem (geeft een mooier contrast) en af is het.

Waar kan ik deze downloaden?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Bedankt Jack! Het is eigenlijk standaard hè, die randjes..ik krijg het maar niet voor elkaar dezelfde perfectie te willen als op school :lol: Downloaden is een kwestie van rechtermuisklik op de link en dan iets van 'link opslaan als'!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Muzikaal vind ik het best leuk maar die hoge stem vind ik niet jouw 'natuurlijke stem' en daardoor klinkt het wat geforceerd (onnatuurlijk :wink: ) in mijn oren. Maar knap dat je dit doet hoor. Ik zou niet weten hoe eraan beginnen.
Laatst gewijzigd door Britsie op 27 okt 2014, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Alles klinkt goed en de compositie zit lekker maar ik kan me niet verzoenen met de hoge stem.
Ik heb het gevoel dat je zit te "knijpen" en dat neemt de aandacht weg voor het nummer.
Je hebt een goeie stem dus het is een beetje raar dat je het in de Sting-regionen zit te zoeken die wat minder geloofwaardig klinken.
Maar verder een tof nummer dat heel veel mogelijkheden biedt (ik hoorde er bvb strijkers en zelfs een sopraan-sax bij)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Bedankt jongens! Ik twijfelde zelf ook bij die hogere stem, juist omdat ik wat zit te knijpen. Uiteindelijk wou ik het toch weer gaan oefenen en vond ik dit een mooi moment :) Het is ook niks professioneels en ook zeker niet zo bedoeld natuurlijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ik vind de intro en het eerste couplet het beste, met een - voor mij - heel onverwachte melodielijn. Helaas moet ik bovenstaande reageerders gelijk geven over de hoge stem... Maar vooral doorgaan! :D
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nog bedankt, Kees! Nu dan zonder hoge stem, even wat meer richting 'normaal' :mrgreen: Eerlijk toegegeven vind ik 'm zelf zo ook een stuk prettiger te beluisteren.

From Reno - Run Away (again)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Stùkken beter !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
john5
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2014, 11:44

Bericht door john5 »

Klinkt verrassend goed, en hoewel ik geen fan ben van deze muziek kan ik dit nummer wel waarderen. Compositie en zanglijn zit echt heel sterk in elkaar.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Thanks :D Leuk om te horen, heren!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Jep, deze versie klinkt stukken beter. :yes:
Het is nu éénmaal een feit dat elke zanger(es) zijn natuurlijk bereik heeft en daarbuiten klinkt het al snel een beetje 'geforceerd'.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Jack

Bericht door Jack »

Eens met de beide Geerten,


Misschien net zoiets als Pelle doet, wat andere muzikanten er bij zetten, heeft dik potentie.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Bedankt beide! Het is gewoon dat ik dat bereik graag wil vergroten tot waar het in de eerste versie zat :) Maar daar is nog wel flink wat oefening voor nodig! Wat betreft de andere muzikanten; daar heb ik stom genoeg gewoon geen tijd voor. Hier kan ik steeds wel een paar uur voor uittrekken, maar dat is dan ook al op het randje en aan het eind van een schoolperiode. Het zou wel heel leuk zijn en als het goed is ligt er nog een 'date' met Pelle in het verschiet.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Mooi liedje man ,en ik vind de zang prachtig.
Aleen zou ik met de bas wat meer op de basdrum gaan zitten en niet eromheen.
mischien een echte drummer die meer met jouw mee gaat.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Plaats reactie