System of a Down - Aerials [Bass Cover]

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Woutrs
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2012, 19:50

System of a Down - Aerials [Bass Cover]

Bericht door Woutrs »

Tijd voor aardbevingen op de 5 snaar :jam:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lg9HXh1gRdU#t=14[/youtube]
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Heel netjes gedaan hoor :) Het is altijd een crime om iets netjes op te nemen, tot aan take 286 aan toe. Eén dingetje dat me bij je beide video's opvalt: je timing. Je speelt vaak te vroeg en niet helemaal lekker op de tel.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Woutrs
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2012, 19:50

Bericht door Woutrs »

Rieno schreef:Heel netjes gedaan hoor :) Het is altijd een crime om iets netjes op te nemen, tot aan take 286 aan toe. Eén dingetje dat me bij je beide video's opvalt: je timing. Je speelt vaak te vroeg en niet helemaal lekker op de tel.
Thanks Rieno,

Dat kan kloppen, het is ook een hel om na te synchroniseren.
De video staat los van het geluid (en de bas van de track), dus als je naar mijn bas kijkt is hij iets te vroeg, een fractie. Movie Maker gaat niet zo precies (of ik ben een leek) :(
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Rieno bedoelt volgens mij niet de video en het beeld/geluid maar je spel in het algemeen. Je zit net voor de muziek in plaats van erop. Goed om op te letten. Verder zou je nog meer dynamiek in je spel kunnen stoppen. Het nummer is heel erg zacht - hard en dat is vet, en zou ik zeker ook laten doorklinken in je spel. Voor bij de main riff mag je flink harder spelen. Dat past daar goed.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het gaat me inderdaad absoluut niet om de combi video/muziek, maar om je spel zelf :) Video kijk ik nooit naar bij dit soort dingen, juist om de redenen die je aanhaalt..ik luister alleen. En dan zit je soms qua timing gewoon niet lekker en wringt het.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Woutrs
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2012, 19:50

Bericht door Woutrs »

Rieno schreef:Het gaat me inderdaad absoluut niet om de combi video/muziek, maar om je spel zelf :) Video kijk ik nooit naar bij dit soort dingen, juist om de redenen die je aanhaalt..ik luister alleen. En dan zit je soms qua timing gewoon niet lekker en wringt het.
Ik zie wat je bedoelt. Ik dacht dat je de timing van het geheel bedoelde.
Ik ga eraan werken, thanks.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Daar blijf je altijd aan werken, dat is het leuke van bassist zijn :yes:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie