Opname apparaatje voor tijdens repetities

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Kaasbaas schreef:Ja we zijn gegaan voor de Zoom H2N.
Hebben hm al tijdens repetitie gebruikt en we zijn nu al best tevreden. Ik hoop dat dat programma'stje wat erbij zit een beetje chil is anders moet ik illegaal cubase downloade ofzo.
Audacity werkt ook prima. :)
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

dr. Bassvibes schreef:
Kaasbaas schreef:Ja we zijn gegaan voor de Zoom H2N.
Hebben hm al tijdens repetitie gebruikt en we zijn nu al best tevreden. Ik hoop dat dat programma'stje wat erbij zit een beetje chil is anders moet ik illegaal cubase downloade ofzo.
Audacity werkt ook prima. :)
Oh dat heb ik al geinstaleerd, dat is helemaal mooi.
Thanks
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Wij gebruiken eigenlijk altijd telefoons, met zo'n click-on micje:
https://www.bax-shop.nl/ios-microfoon/ro ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mijn vorige band gebruikten we ook die Zoom maar dit werkt nagenoeg hetzelfde met dezelfde kwaliteit. Prima genoeg om te luisteren wat je nou eigenlijk gedaan hebt.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Twee woorden, i Phone. Tenminste, dat werkt voor mijn bandjes altijd prima! De ingebouwde mic en compressie zijn goed genoeg om ideeën vast te leggen. Best goeie geluidskwaliteit zonder te vervormen (en we spelen niet zacht).
Voor een pre-productie is het wel wat karig natuurlijk, maar dat ligt er aan wat je er mee wil...
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Rupert schreef:Wij gebruiken eigenlijk altijd telefoons, met zo'n click-on micje:
https://www.bax-shop.nl/ios-microfoon/ro ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mijn vorige band gebruikten we ook die Zoom maar dit werkt nagenoeg hetzelfde met dezelfde kwaliteit. Prima genoeg om te luisteren wat je nou eigenlijk gedaan hebt.
Voor € 26,- meer dan zo'n click on mic kan je ook een aparte recorder met goede ingebouwde microfoons kopen.
Afbeelding

Heb je daarnaast ook nog mogelijkheden om verschillende microfoons te gebruiken.
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Ja op zich handig maar m'n telefoon voldoet prima en scheelt weer een app. mee slepen. Heb die mic 2e hands voor paar tientjes opgepikt.
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Bericht door FR5 »

Twee maanden later is de Zoom H2 er dan toch definitief mee opgehouden. Heb nu de Tascam DR-05 en dat bevalt prima, nog eenvoudiger in gebruik dan de Zoom en het geluid is uitstekend voor wat ik er mee doe (repetities opnemen). Van harte aanbevolen.
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Afbeelding

En dan kopiëren voor elk bandlid:
Afbeelding

The good old days....
Plaats reactie