Opname apparaatje voor tijdens repetities

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Opname apparaatje voor tijdens repetities

Bericht door Kaasbaas »

Hallohallo!

We willen beetj prima opnames maken van nieuwe nummers die ontstaan tijdens repetities. Met als doel thuis terugluisteren, stukjes beter onthouden en pre CD opname hebben.

Nu twijfelen we tussen deze twee apparaatjes:
Yamaha Pocketrak 2G (100,-)
Zoom H2N (140,-)

Verder gloof ik dat er nog wel tientallen van dit soort apparaatjes zijn.
Heeft iemand enig idee welk apparaatje t beste bied voor t geld?

Alvast bedankt! (=
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

De ZOOM heb ik al heel veel goede dingen over gehoord! Mijn broertje heeft er een en ik moet zeggen dat het echt prima spul is.
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Ik heb zelf de Zoom H6, maar deze is een stukje duurder.

Ik gebruik deze om optredens op te nemen met de microfoons en soms met twee inputs op de mengtafel.
Dit geeft een prima resultaat, zeker als je het zaalgeluid en het mengtafel geluid kan terugluisteren.

Groot voordeel vind ik dat ik de H6 ook als USB audio interface voor mijn computer kan gebruiken. De H6 is ook uitbreidbaar met 2 extra inputs waardoor je dan 6 line inputs (+ 2 microfoons) hebt.

Mijn bandgenoot neemt wel eens nummers tijdens repetities op met zijn samsung telefoon en ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit mij positief verraste.., deze was -misschien gek genoeg- zeker niet veel slechter dan de microfoon opnames van de H6.

Ik denk dat als je budget 150 euro is en je het apparaat alleen als kladblok wilt gebruiken, ik gewoon eerst eens zou kijken wat voor resultaten je met een telefoon kan behalen...
Misschien is de geluidskwaliteit iets minder, maar het zal denk ik even effectief zijn als waarvoor je één van de genoemde apparaten wilt gebruiken.

Dan kun ff doorsparen voor een serieuzere opnameset waarmee je met line inputs kan werken of die 150 euro gebruiken voor teambuilding in een goeie kroeg ;)
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Wij nemen onze repetities op met een ipod. Verwacht geen top-notch studio-kwaliteit, maar de kwaliteit is wel zeker goed genoeg om alle nuances te horen van alle instrumenten (leadvocals, 2xbackings, gitaar, drums, toetsen en bas), dus voor ons is het zeker genoeg om ideetjes/nummers op te nemen om nadien te herbeluisteren.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Ik heb een Tascam DR-05 en dat vind ik een prima ding.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Dank voor de reacties!

Ja budget is max 150,-
Zoom H6 is daarmee dus te fancy.

Een gitarist van mn andere band heeft een hele goede nokia 808. Best geschikt.
Maar in deze band heeft niemand een mp3 of telefoon waar we genoegen mee nemen. We willen wat beter kwaliteit dan dat.

Waar t voornamelijk om gaat is welk opname dingetje nou t beste is voor je geld...
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Ik heb ook de Tascam DR-05
басиста
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

MarcoK schreef:Ik heb ook de Tascam DR-05
Maar issie beter dan de Yamaha bijvoorbeeld :p ?
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Kaasbaas schreef: Maar issie beter dan de Yamaha bijvoorbeeld :p ?
De Yamaha heeft wat minder mogelijkheden zo op het eerste gezicht ( Google )
De Tascam kan ook gebruik maken van losse memory-cards en externe microfoon en dat vind ik wel een pluspunt.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
xtala
Berichten: 111
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:33

Bericht door xtala »

Wij gebruiken een Zoom H2n. Absoluut niks negatiefs over te zeggen.
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Bericht door FR5 »

Ik gebruik al 38 jaar (ongeveer dan) een Zoom H2 voor bandopnames, perfect ding. Vorige week hield hij er eindelijk mee op (ik wil ook weleens wat anders). Gisteren nog een keer batterijen en een SD kaartje er in gedaan en verdomd daar ging ie weer. Ik zit er dus voorlopig weer aan vast :D
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 618
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Ja we zijn gegaan voor de Zoom H2N.
Hebben hm al tijdens repetitie gebruikt en we zijn nu al best tevreden. Ik hoop dat dat programma'stje wat erbij zit een beetje chil is anders moet ik illegaal cubase downloade ofzo.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Kaasbaas schreef:Ja we zijn gegaan voor de Zoom H2N.
Hebben hm al tijdens repetitie gebruikt en we zijn nu al best tevreden. Ik hoop dat dat programma'stje wat erbij zit een beetje chil is anders moet ik illegaal cubase downloade ofzo.
Ja, die lui bij Steinberg hoeven immers niet te eten...
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Bericht door Asat77 »

Ik gebruik al jaren de Tascam DR-07. Geen moment spijt van gehad.
Leuke extra's die erop zitten is dat je een track kunt transponeren en/of vertraagd afspelen wat handig kan zijn bij het instuderen van songs.
Plaats reactie