De zaterdagbeat, deel 2! (meedoen! meedoen!)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Het is allemaal niet zo lekker op elkaar afgestemd en daardoor heel erg hard door elkaar :D Maar als je daar doorheen luistert valt het echt enorm mee met de muzikale kwaliteiten man! Dit is enorm leuk om te horen, juist omdat jouw beeld van je werk in mijn beleving te negatief is.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

@DI-OEN: het is gezellig druk en er zitten wat veel ideeën door elkaar maar de sfeer die je in het begin neerzet met het keyboard, vind ik heel leuk.

Edit: na 3 extra luisterbeurten ben ik helemaal mee. Dit is een gewoon een heel lekker stukje muziek. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18692
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

DI-OEN: goede ideeën, beetje slordig. Gewoon blijven doorgaan, en kritisch blijven is mijn tip (na 25 jaar thuisopnamen). Je bent nergens ineens goed in, het kost gewoon tijd.

Arjen: beetje hetzelfde als DI-OEN. Rieno heeft helemaal gelijk met die hook...

Xommen: je komt bijna in een soort trance door die herhalende zangregel. :) De klanken zijn weer fijn.

Rieno: als altijd weer enorm verzorgd. Er is zoveel spectaculairs gaande instrumentaal gezien dat ik na 4x luisteren nog steeds niet naar de tekst heb geluisterd. :oops: Het maakt eigenlijk niet uit op wat voor bas jij speelt, er zit altijd dat hifi klankje in met het sublaag. :)
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5051
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Net even kunnen luisteren naar de andere inzendingen. ik heb me weer vermaakt :D

Nu maakt iedereen er wat anders van, dat is leuk, maar Tjarko ik heb me echt laten verassen door jouw interpretatie. :D
kan zo onder een scene van Rodriquez
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Merci, Tjarko! Dat HiFi is typisch wat ik goed vind klinken, dat lukt zelfs met een Precision nog wel vermoed ik :lol:
De tekst is wel het minst interessante trouwens hoor, uit tijdnood en inspiratietekort zo gekomen. Dat is hopelijk bij de volgende toch even anders!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22615
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Die bas van Rieno klinkt echt super, ik wil er ook ééntje ! (maar wel 4 snaren)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Die MTD is nogal verbouwd, dus een zelfde wordt lastig ;) Maar als ik zo op internet wat rondstruin en luister, is deze klank vooral te danken aan de EMG 40DC elementen (en misschien in mindere mate de esdoorn hals). Die elementen zijn er ook in 35DC, de 4-snaar variant. En die krengen klinken volgens mij toch overal hetzelfde in, dus er is niets dat je tegenhoudt! De bas is verder volledig passief.

Het enige dat ik voor de slap heb gebruikt, is de passieve 'slap switch' die is toegevoegd. Dat is dus enkel een (klein) mid-dipje eigenlijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie