De zaterdagbeat, deel 2! (meedoen! meedoen!)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

De zaterdagbeat, deel 2! (meedoen! meedoen!)

Bericht door Rieno »

En daar is ie dan: deel 2 van de hernieuwde serie zaterdagbeats!

Afbeelding

Het idee is als volgt:
Ik plaats een drumtrack op een zaterdag. Vanaf dat moment kan iedereen één week lang aan de slag om van die drumtrack een volledig eigen nummer te maken. Alles is toegestaan om er echt iets leuks van te maken! De enige 'regel' is dat het resultaat de volgende zaterdag in dit topic gepost wordt.

De drumtrack staat HIER

Maak er dus iets moois van en post je resultaat 31 januari in dit topic! Doe het niet eerder om anderen niet te beïnvloeden. Dan is de verrassing veel en veel leuker! Ik ben benieuwd wie er deze keer weer meedoen :D De vorige editie zat in ieder geval vol met leuke vondsten!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5051
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Ik ga weer een poging doen :)
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Wat een gaaf idee!! Of ik deze week tijd ga hebben weet ik niet, maar ik ga binnenkort zeker meedoen :D
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

Ik ben benieuwd of de uiteindelijke muziek deze keer weer net zo verschillend gaat zijn als de vorige keer.
Ik vond het een stuk lastiger om iets te maken deze drumpartij, hier het eindresultaat van mijn poging.
Tekst is wat te boven kwam naar aanleiding van het nieuws van vrijdag.

https://soundcloud.com/wvommen/zmb-12-3 ... a-fake-gun" onclick="window.open(this.href);return false;
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5051
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Ok, net in een half uur opgenomen aangezien ik zo alweer een andere sociale verplichting heb.

Herrie
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

arjen schreef:Ok, net in een half uur opgenomen aangezien ik zo alweer een andere sociale verplichting heb.

Herrie
Wat mij betreft heel geslaagd dit, mooi stukje luister muziek (helemaal geen herrie dus :mrgreen:)
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Leuk jongs! Zeker weer erg verschillend, zoals zo vaak :)

@xommen: goeie klanken uit de Epi's weer!
Puntje van kritiek: jammer dat je niet echt meespeelt met de drums, maar gewoon hetzelfde stuk steeds herhaalt.

@Arjen: klinkt echt supermuzikaal rammelend met een goede hook vanaf 0:50!
Puntje van kritiek: het slappen is misschien nog niet op hetzelfde niveau als de rest.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Mijn bijdrage voor deze week:
Ook een beetje een snel gebeuren helaas, te druk met schoolgedoe (excursie).
Toch gisteren nog een paar uur in kunnen steken en vandaag de tekst in een half uurtje.

Afbeelding
...Kabouter Pim...

Gear:
M-audio Jamlab (interface)
Yamaha Pacifica MX112 (gitaar)
MTD Beast custom (bas)
Garageband


Vroeger toen ik een klein kereltje van een jaar of 5/6 was, schreef ik graag kleine verhaaltjes. Ik schreef al van alles vanaf dat ik een jaar of 3 was, dus het ging ook nog ergens over: Kabouter Pim. Meestal typte ik de verhalen op de computer thuis en bij anderen, op computers die dan WordPerfect startten van een oude 5¼" floppydisk. Daar stonden de verhalen dus ook en nu zijn ze er niet meer jammer genoeg.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18687
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Kan allemaal excuses verzinnen, maar meer kreeg ik er niet uit in de beperkte tijd die ik had (net begonnen, en moet nu snel gaan koken). Geen idee waarom het heen ging waar het heen ging. :lol:
Laatst gewijzigd door Pedullist op 31 jan 2015, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Haha, dit is gewoon Ventures meets Dick Dale meets Gogol Bordello. Toch nog leuk om naar te luisteren, muzikaal klopt het heel aardig allemaal! Te gek :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3027
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Jullie waren weer lekker bezig mannen. :worship:
xommen zijn liedje was ik nog aan het neuriën toen ik de computer al lang had afgezet.
De 'herrie' van Arjen, kinkt heel 'verhalend' (ik heb een hele ander definitie van 'herrie')
Bij al Rieno zijn liedjes valt mij op dat alles goed in de mix ligt en dat ik het basgeluid zo lekker vind (naast dat het gewoon leuke liedjes zijn)
Van Pedullist zijn liedje word ik helemaal vrolijk: 'lekkeurh'
Laatst gewijzigd door Britsie op 31 jan 2015, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Bedankt Geert, dat vind ik erg mooie complimenten :D Die nieuwe bas is echt geweldig..geen idee wat ik ooit tegen EMG's heb gehad, het blijkt helemaal mijn ding.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Rieno schreef:Bedankt Geert, dat vind ik erg mooie complimenten :D Die nieuwe bas is echt geweldig..geen idee wat ik ooit tegen EMG's heb gehad, het blijkt helemaal mijn ding.
EMG's komen in vele soorten, diverse modellen met elk weer andere magneten. mooie klank Rieno. Strakke double thump ook :worship:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dat blijkt idd, die 40DC's die in m'n bas zitten zijn killer!

De nieuwe zaterdagbeat is trouwens alweer gemaakt, dus volgende week kan iedereen weer los! Het zou leuk zijn als er dan meer mensen mee doen 8) Ik heb het idee dat de drempel misschien wat te hoog lijkt te liggen, terwijl er helemaal geen drempel is! Als iemand zin heeft om mee te doen door 'alleen' een enkele baslijn op te nemen over de drumtrack bijvoorbeeld, dan is dat net zo gaaf als met meerdere instrumenten.

Zijn er nog ideeën voor verbeteringen betreffende de opzet van dit onderwerp?
- Dat ik er op moet letten niet teveel 'stukjes' drumtrack aan elkaar te plakken is alvast nummer 1.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
DI-OEN
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:02

Bericht door DI-OEN »

ik zal mijn probeersel ook maar neer plempen dan, Al is het maar om te laten blijken dat ik het concept nog steeds gaaf vindt:
Bagger

Ik vond nog ergens een keyboardje en heb me daar iets te veel op uitgeleefd.
daarnaast wordt nogmaals pijnlijk duidelijk dat ik buiten d'n bas echt geen instrument beheers.
Plaats reactie