De Zaterdagbeat, número tres!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

De Zaterdagbeat, número tres!

Bericht door Rieno »

En toen waren we al weer bij deel 3 van de hernieuwde serie zaterdagbeats!

Afbeelding

Het idee is als volgt:
Ik plaats een drumtrack op een zaterdag. Vanaf dat moment kan iedereen één week lang aan de slag om van die drumtrack een volledig eigen nummer te maken. Alles is toegestaan om er echt iets leuks van te maken! De enige 'regel' is dat het resultaat de volgende zaterdag in dit topic gepost wordt.

Maak er dus iets moois van en post je resultaat 14 februari in dit topic! Doe het niet eerder om anderen niet te beïnvloeden. Dan is de verrassing veel en veel leuker!


------------------------------------------------------

De drumtrack staat HIER

Ik hoop dat we deze keer meer inzendingen kunnen verwelkomen! Iedereen is welkom, ook al neem je alleen maar een baslijn op over de drums; je kunt het zo moeilijk of zo simpel maken als je zelf wilt :D Veel plezier ermee!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Deze beat valt wat meer in mijn genre. Hoop dat ik weer eens een poging kan wagen.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Leuk, doen!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En, hoe gaat het met het schrijven iedereen? :D Zelf zit ik met een enorm tekort aan tijd, maar er komt weer iets leuks aan volgens mij.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ik ben al begonnen. Maar te cliché nog. Misschien dat ik opnieuw ga beginnen. Maar goed, soit. Beter iets dan niets. :)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Ik moet echt die drempel gaan verlagen. Het lijkt mij een heel leuk idee, maar ik ben een invuller en geen schrijver :oops:
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dan is het juist een mooie uitdaging! Knip voor mijn part een stukje uit de drumtrack waar je een vette baslijn op bedenkt en post dat..het is er echt niet minder boeiend om :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Rieno, wat is het tempo van deze track?


Edit 120bpm, volgens mij
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Yes, 120 BPM :) Zal het er de volgende keer bijzetten, goed plan.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Heb nog een uur om hier iets fatsoenlijks van te maken, maar ik geef het op. Volgende week meer succes hopelijk.
vaag2.mp3
(2.52 MiB) 81 keer gedownload
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Weer te laat met meedoen :-/ Aankomende zaterdagbeat doe ik mee :-)
басиста
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De dag is nog vroeg! Ik sta de hele dag op een open dag te helpen en hoop vanavond nog de zang erop te zetten met m'n vreselijk verkouden bakkes :mrgreen: Hoe dan ook dus vanavond mijn bijdrage en commentaar!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Nou, ik kan niet zeggen dat het me gemakkelijk afging, maar wilde toch een keer meedoen.
Sprake van een songstructuur is er niet, maar al gaandeweg kreeg ik wat ideetjes. Als geheel is het saai en is het meer een bass doodle loop dan een liedje. Aan mixen heb ik al helemaal niets gedaan behalve wat compressie op de bass. Ik had niet eens een DI :oops:
Ik wil best wat tweaken aan de bass als het niet om aan te horen is, heb alleen een crappy hoofdtelefoon tot mijn beschikking

Here it is https://soundcloud.com/dominicbellekom/zaterdag-beat-3 :facepalm: please be gentle
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

De Zaterdagbeat, número tres!

Bericht door xommen »

Geen heel inspirerende tekst deze keer :mrgreen:.
Hier is zaterdagmiddagbeat:
https://soundcloud.com/wvommen/zmb-1314 ... middagbeat" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5051
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Mooi sfeertje Squire!

@Nyangala: Ik vind het thema in het eerste deel erg cool, ik had dat denk ik het gehele nummer gehouden.
@Xommen: bijna dezelfde ingeving bij jouw bijdrage maar dan omgedraaid, het laatste deel is wel sterk, had je eigenlijk door het gehele nummer kunnen gebruiken.

Mijn bijdrage voor deze week:

Loud Voices
Plaats reactie