De Zaterdagbeat, número tres!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
DI-OEN
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 apr 2008, 14:02

Bericht door DI-OEN »

eerst de beschouwing van de inzendingen:

Squire: dat is toch best fatsoenlijk? lekker synth geluidje ook, wat is dat voor een?
Nangyala: nog meer synths, voor wat losse flarden bass ideetjes vindt ik er toch best veel cohesie in zitten, verzorgt geluid ook.
Xommen: ik dacht even dat mijn inzending was gaan spelen dat wah-gitaartje zit er bij mij ook in.
Arjen: totaal anders als de rest, veel meer een "rock" feel, die associatie haalde ik niet helemaal uit de beat. maar het werkt super goed.

Dan de eigen inzending:
Nummer #3; Blik
ik ben iets meer bij mijn eigen leest gebleven, dus minder druk en meer nadruk op bas. Had al heel snel een foute Shaft-achtige score op de take staan. Had ook nog een stukje test liggen die met wat knippen wel klopte met het sfeertje. Helaas past mijn stem daar dan weer niet helemaal bij, maar daar moet iedereen maar mee leven.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Wat een diversiteit, elk brein is anders en zo pik je er toch weer dingen uit die in context met de drums meer voor de hand liggend zijn dan ik in eerste instantie zou denken. Ik zat zelf vastgekoekt in de Jazzy funk hoek en dan die heerlijke inversie in de drums, wat een gekut om die timing een beetje goed te krijgen

Squire: catchy pop, blijft lekker hangen. Leuke zang begeleiding, past helemaal op de melodie. Wel degelijk meer dan fatsoenlijk!!
Xommen: Sterke ideeën, alleen de timing is wat stroef
Arjen: Ondanks de 'ronde' drums weet jij er een passend 'vierkante' rock versie van te maken met een heel herkenbaar thema. Ik loop door het huis het thema te zingen :oops:
DI-OEN: Lekker basgeluid en een echt liedje, jammer dat je dan niet te verstaan bent
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Gaaf dat er zoveel meer mensen meedoen! Even wat korte reviews:

Squire: heel lekker sfeertje idd, fijne mix en ook leuk met de drums geklooid qua geluiden.
Nyangala: prettige basklank, mooi clean en strak gespeeld (het eerste deel klinkt bijna midi!). De bas zou best nog wat harder mogen in de mix.
xommen: deze keer kan ik er eigenlijk vrij weinig mee..de timing is zo ontzettend scheef dat ik het einde niet heb gehaald, sorry :(
Arjen: het intro loopt wel wat scheef, maar daarna werkt het gelukkig erg goed. Een beetje een Arctic Monkeys vibe!
DI-HOEN: jammer van het dissonante, dit had zeker meer potentie gehad! Een echt liedje inderdaad.

Wat ik erg grappig vind om te horen, is dat iedereen best nogal moeite had met die ritmisch andere brug! Had ik toch niet verwacht van een groep bassisten :lol:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Mijn eigen inzending heeft deze keer wat averij opgelopen; naast onmogelijke tijdnood, kwam er nog eens een vieze verkoudheid om de hoek kijken. Iets mindere mix en geen zang dus deze keer, jammer genoeg niet zo heel tevreden :( Maar goed, als aanstichter van dit alles zal ik sowieso plaatsen wat ik heb natuurlijk!

Afbeelding

KLIK voor het zaterdagbeatje, genaamd "Valentine's" !
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Ik kan je garanderen dat de bas absoluut organisch is, Rieno. Ik weet dat de bongo erg veel klanken herbergt, maar midi komt er niet in voor :D. Dank voor het compliment ( behalve het midi verhaal :finger: )
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

@Rieno: Zoals gebruikelijk klopt jouw feel weer het meeste met de drums, lekker die latin vibe. Het intro sprak mij het meeste aan en deed mij een beetje denken aan wat Cobham invloeden. prettige klank in je bas en strak gespeeld
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5061
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Best ok Rieno :thumbsup:, heel ok zelfs. Ik heb niet het idee de zang te missen, dus dat heb je mooi opgevangen.
Plaats reactie