De Zaterbeat 4, voor weer meer vertier!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

De Zaterbeat 4, voor weer meer vertier!

Bericht door Rieno »

En toen waren we al weer bij deel 4 van de hernieuwde serie zaterdagbeats!

Afbeelding

Het idee is als volgt:
Ik plaats een drumtrack op een zaterdag. Vanaf dat moment kan iedereen één week lang aan de slag om van die drumtrack een volledig eigen nummer te maken. Alles is toegestaan om er echt iets leuks van te maken! Iedereen is welkom, ook al neem je alleen maar een baslijn op over (een stukje van) de drums; je kunt het zo moeilijk of zo simpel maken als je zelf wilt :D Veel plezier ermee!

De enige 'regel' is dat het resultaat de volgende zaterdag in dit topic gepost wordt.

Maak er dus iets moois van en post je resultaat 28 februari in dit topic! Doe het niet eerder om anderen niet te beïnvloeden. Dan is de verrassing veel en veel leuker!


------------------------------------------------------

De drumtrack is HIER te vinden.

Ik hoop dat we deze keer weer meer inzendingen kunnen verwelkomen! Vorige keer waren er weer een paar leuke nieuwe deelnemers met frisse ideeën, ik hoop dat dit de ‘oudgedienden’ ook weer inspireert.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

geen inspiratie maar heb wel een poging gedaan. :-) ik ben benieuwd hoe creatief jullie zijn.
Laatst gewijzigd door MarcoK op 23 feb 2015, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
басиста
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Gaaf dat je meedoet! Voor mij valt deze week precies in de vakantie en alles van de opleiding is 'bij', dus met de creativiteit moet het wel goedkomen..tijd zat :mrgreen:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De eerste akkoorden staan erop 8) Hoe gaat het met de rest hier?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Rieno schreef:De eerste akkoorden staan erop 8) Hoe gaat het met de rest hier?
Ik doe deze week niet mee, ik kreeg dinsdag te horen dat ik vanavond op een auditie verwacht wordt. Dus ff twee avondjes de tijd om er zes nummers in te stampen. Net iets te weinig tijd voor de rest om eens voor zaterdag beat nummer 4 te zitten.

Ik hoop wel op meer animo :D
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Te druk met school geweest, dus enkel een eerste schets kunnen maken en daar moet het bij blijven :)
KLIK

  • - MTD Beast Custom
    - Apple iMac, Garageband
    - Zoom B3 als interface en voor alle effecten
[/size]

Dit zal eerst even weer de laatste Zaterdagbeat zijn van mijn hand!

Helaas merk ik dat het tekort aan tijd zich weer wat begint op te stapelen. Als iemand anders het stokje wil overnemen, is dat natuurlijk prima.
Voor nu vond ik het in ieder geval ontzettend leuk dat iedereen weer mee heeft gedaan!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Hier mijn inzending. Ik heb hier alleen afgelopen zondag iets aan gedaan (met gebrek aan inspiratie :-)) ..... de rest van de week had ik geen tijd ervoor.

https://soundcloud.com/marco-kamphuis/zaterdagbeat-4" onclick="window.open(this.href);return false;
басиста
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Knap Rieno hoe jij met die bas alleen toch een vrij stevig thema kunt neerzetten.
Marko, wel verrassend hoe je een soort van de dynamiek negerend best een gaaf sfeertje neerzet.

Mijn bijdrage: klik
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Ik vind het van Rieno idd lekker stevig klinken een toffe stabiele baspartij.

Arjan, alles klinkt lekker in ballans en is leuk om te luisteren.
Laatst gewijzigd door MarcoK op 01 mar 2015, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
басиста
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Thanks männer!

@MarkoC: Bij de eerste paar noten dacht ik "Ha, lekker surfgitaartje!" en na noot 3 was dat ineens helemaal weg en werd een veel sferischer stuk. Leuk, want ik word graag muzikaal op het verkeerde been gezet 8) Verbeterpuntje is misschien toch de timing vanaf de gemute gitaar en het slappen..dat lag toch niet helemaal ok.

@Arjen: Ook weer een hele lekkere gitaarsound, fijne reverb :) Ook hier blijft timing een aandachtspuntje, maar in mindere mate.

Het blijft opvallen dat bassisten blijkbaar een uitgekiend gehoor hebben voor het maken van liedjes die lekker in het gehoor liggen qua sfeer en gevoel!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Bericht door MarcoK »

Timming is idd een dingetje :-) Zijn er nog meer inzendingen?
басиста
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Ben er helaas niet aan toegekomen.

Is het een idee als we er een maandelijks iets van maken ipv een wekelijks iets of heeft dat ook geen zin? Dus dat je een maand de tijd hebt.
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Een maand de tijd geven haalt in mijn beleving nu juist een deel van de lol en opzet weg. Die beperking maakt het nu net een uitdaging! En als je een maand de tijd hebt, is er een grote kans dat de meeste mensen uiteindelijk toch in de laatste dagen er aan werken :P Dus daar zie ik iig geen oplossing.

Zijn er andere suggesties en verbeterpunten te bedenken om meer mensen mee te laten doen? Dan kan er bij een volgende ronde altijd rekening mee gehouden worden! Het is veel leuker (en ik heb ook meer lol in het organiseren) als er een hoop inzendingen zijn.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

+1 Rieno, het lijkt erop dat mensen meer over hun bas willen lullen dan daadwerkelijk even creatief te bezig zijn :lol:

Het is dat ik deze week geen tijd had, maar gezien het aantal views in dit topic dan 3 inzendingen inderdaad wat magertjes.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Bericht door arjen »

Tijd, middelen en misschien terughoudendheid/plankenkoorts?

Tijd kun je weinig aan doen, zelf ben ik ook 'slachtoffer' van tijdstekort, maar ik geef mezelf max 2u in totaal voor het bestuderen van de beat tot het exporteren. Dat hoor je terug, het is niet strak, etc maar daar gaat het me niet om. afgelopen ZB heb ik in een kleine 1,5u opgenomen dus dat lijkt me te doen voor de meeste mensen.

Middelen, je moet wel spullen hebben om te kunnen opnemen. Ik neem zelf alles op in Garageband er zijn vast ook wel alternatieven die ook gratis zijn. De USB interface is dan wel cruciaal, maar die heb je tegenwoordig ook vanaf een 50-60 euro nieuw.
Ik heb wel een leuke verzameling instrumenten, maar je kan al een heel eind komen met alleen een basgitaar getuige Rieno's bijdrage (ok hij gebruikt ook een effectpedaal).

Plankenkoorts, Ik denk dat veel mensen terughoudend zijn omdat ze twijfelen aan hun kunnen of vinden het lastig om als bandlid met een wat meer ondersteunende rol naar de rol van liedjesschrijver te gaan. Ik denk dat je per bijdrage beter wordt in het verzinnen van thema's, melodieën e.d.
Plaats reactie