Tell it to me...

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Tell it to me...

Bericht door Muziekschuur »

Funk nummertje...

https://soundcloud.com/a-muze/tell-it-to-me" onclick="window.open(this.href);return false;

Suggesties over de text? Hier en daar rammelt het.... geloof ik...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Met de freaky gitaartjes moet ik denken aan NERD en dat bedoel ik positief. 8)

Het basloopje speel je gedeeltelijk voor de tel uit, misschien kun je die iets strakker op de tel spelen. Dan zijn je drums en bas een solide basis waar je gitaren en vocalen op kunnen freaken.

De tekst zou eigenlijk na de korte break (na "you're no fun") een soort cynische/zielige/zieke twist kunnen gebruiken. Als je daar je stemgedrag op aanpast, krijg je best een interessant nummer denk ik.

Ik heb hem maar twee keer geluisterd, maar ik denk dat je met je gitaarpartijen oom wat meer dramatische opbouw zou kunnen doen. Geeft meer dynamiek en variatie, hoeveel is afhankelijk van wat je met de vocalen doet.

Tof! Als er een versie 2 komt, post je hem dan weer?
Het is makkelijker als je denkt.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Moet ik even laten bezinken....

Ik had een noodle. Toen een text. Toen was het 1/3e van de huidige lengte. Toen ging die op soundcloud en direct reactie. Toen een liedje van gemaakt. Ik wilde het snel doen. Normaal, met wat jij vraagt, duurt de bouw van zo'n nummer 2 weken.

Als ik zover ben... zal ik em zeker posten. Thanks.... De text bedacht ik terwijl ik em inzong. Dus hij rammelt nog....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Haha, just my two cents. Doe ermee wat je wil! Veel plezier!
Het is makkelijker als je denkt.
Plaats reactie