Eigen Youtube kanaal

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Maarten Plukker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2015, 23:15

Eigen Youtube kanaal

Bericht door Maarten Plukker »

Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier dus wees gentle :).
Mijn naam is Maarten Plukker, 23 jaar speel sinds mijn 15e basgitaar, heb enkele jaren conservatorium gedaan
en in verschillende bezettingen gespeeld. Heb sinds enkele maanden een eigen Youtube kanaal waar ik covers speel uit verschillende genres, pop, rock, funk, soul, R&B en ga zo maar door. Er staan ondertussen 188 filmpjes van mij online (precieze aantal weet ik niet) maar je kunt ze bekijken op: https://www.youtube.com/user/JAMproductions9193" onclick="window.open(this.href);return false;

alvast een voorproefje:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22619
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Sorry maar je mist een pluck rond 1'01" en dat wordt hier niet toegestaan wanneer je naam Plukker is....
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Welkom op het eerlijkste forum van Nederland :mrgreen:

Even over je filmpje:
Lekkere sound, lekker 'droog' (flatwounds?) en ook de gelijkmatigheid/strakheid van die noten is prima in orde. En een erg goede muzieksmaak trouwens!

Je timing zit er jammer genoeg niet helemaaaaal lekker, je haast je wat teveel waardoor het af en toe nogal zweeft qua tempo :) Dat merkte ik trouwens ook bij het andere filmpje waarbij ik m'n nieuwsgierigheid niet kon bedwingen; Erykah Badu - Something. De moeilijkheid zit 'm zeker niet in de noten, maar in de plaatsing ervan. En dan stoor ik me een beetje aan het erg voorin spelen, maar wel de aarzeling horen in het achterin willen spelen en het gevoel daardoor even missen. Dan ga je dus zweven tussen net raak en niet. Bij de meer rechttoe-rechtaan nummers heb je er een stuk minder 'last' van en ben ik gewoon veel te kritisch, daar kom je er prima mee weg.

Had ik al gezegd dat dit het eerlijke forum van Nederland is? Sorry als het bot overkomt, zo bedoel ik het zeker niet en zo kom ik regelmatig over helaas.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zo te horen heb je een geluidskaart met een te hoge latency. Ik denk als je die latency oplost dat je bas spel WeL tot zijn recht komt.
Ik heb een Roland Duo capture MKII. Dat in combinatie met een redelijk vlotte laptop zou het moeten doen. Ik gebruik Cakewalk Sonar. Maar er zijn meer hosts. Je kan waarschijnlijk ook direct monitoring kiezen. Dan hoor je je Eigen geluid VOORDAT het het de computer ingaat.

Je kan ook je bas splitten en een combo gebruiken tijdens het spelen. Dat zal vast een betere resultaat geven.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie