is dit mogelijk?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

is dit mogelijk?

Bericht door AndresHxC »

Hallo iedereen.

Voor ik mn hart verloren heb aan de basgitaar was ik zanger.
Nu lijkt het me wel leuk om terug een zangmicro aan te schaffen,al is het maar voor wat rond te klooien met wat vrienden.
Onlangs heb ik op de 2ehandsmarkt een apogee duet kunnen scoren (€80!)

Is het mogelijk om mn zangmicrofoon aan te sluiten op de microfooningang van mn duet en gewoon via mn luidsprekers van mn laptop(die op de uitgang van mn duet zitten aangesloten) te zingen.

Aangezien je via garageband of een ander programma zang kan opnemen moet je het geheel toch ook wel kunnen gebruiken als versterker?

Met andere woorden zou ik willen vermijden om een zangversterker aan te schaffen omdat het dan weer serieus wat duurder uitkomt en dat heb ik er dan weer niet zcht voor over.
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Kan best, maar pas op dat je de boel niet te hard zet. Als het gaat om laptopspeakers, zing je waarschijnlijk zelf al harder dan wat je daar uit kunt halen :) Sowieso kunnen die speakers vaak maar weinig hebben (kleine diameter, klein spoeltje) en heb je ze al vlot aan het oversturen of zelfs stuk...
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

Rieno schreef:Kan best, maar pas op dat je de boel niet te hard zet. Als het gaat om laptopspeakers, zing je waarschijnlijk zelf al harder dan wat je daar uit kunt halen :) Sowieso kunnen die speakers vaak maar weinig hebben (kleine diameter, klein spoeltje) en heb je ze al vlot aan het oversturen of zelfs stuk...
Het is zo'n logitech 2.1 setje dat ik nog ergens liggen had.
Die krengen gaan best wel nog hard :p
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Wat je zegt kan gewoon. Als je in Garageband (of welke software dan ook) gewoon input monitoring aanzet voor die bepaalde input, dan hoor je dat wat je computer ingaat er ook weer uit komen.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Oh joh, ik dacht echt letterlijk de speakers IN je laptop :D Dan zie ik absoluut geen bezwaren; je luistert er ook gewoon muziek door lijkt me, inclusief zang..daar is je bewijs al. Voordeeltje van alleen zang uitversterken is ook nog dat je eigenlijk alles onder de 250Hz eruit kan donderen. Kost het versterkende deel dus ook nog eens minder moeite.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
AndresHxC
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 aug 2014, 22:43

Bericht door AndresHxC »

Bedankt voor de reacties!

Nu kan ik met een gerust hart een AKG "plug-and-play setje bestellen :)
-Fender Precision MIM
-korala UKBB 310E
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Ik heb een 5 watt gitaarversterker (zo één die je voor een tientje bij een bas koopt), die gebruik ik voor zang.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Je basversterker heeft twee inputs normaliter. Daar sluit je een uitgang van de duet op aan. Dan kun je via de duet de input van de mic en je bas op elkaar afstellen. Voor thuisgebruik en zelfs in de band gaat dat prima. Wil je het helemaal cool doen dan steek je de bas ook in de duet en zet je er wat effecten op en ook op zang. En dan zul je zien dat het prima klinkt. Prima voor thuis en prima te doen in de band.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Lang niet alle versterkers hebben 2 inputs..meestal niet zelfs.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

En voorzover mij bekend wordt de ene input uitgeschakeld zodra je de andere gebruikt. In elk geval bij mijn Hartke.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie