Ondertussen twee jaar geleden.

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
frietpan
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2013, 06:53

Ondertussen twee jaar geleden.

Bericht door frietpan »

Goedenacht,
Het is inmiddels twee jaar geleden dat ik wat op dit forum gepost heb. Ben weer terug. Nu met een klein beetje ervaring :) (muziekfragment opgenomen ism een andere basgitarist).


In tussentijd veel gespeeld natuurlijk. Nou bas ik natuurlijk nog steeds met regelmaat alleen heb sinds kort ook de electrische gitaar opgepakt. één keer per week speel ik samen met een ervaren medebassist samen. en mijn vriend de Youtube-drummer :P . het zijn altijd stukjes wat we op het moment of in de loop van de week hebben bedacht.

Helaas is de geluidskwaliteit slecht want het wordt helaas altijd opgenomen met een mobiele telefoon....
Ikzelf. Electrische gitaar: Pearl Les Paul 70´s setneck
Medebassist. Bas: Yamaha RBX 375
Drummer. Drum : Simple straight beat 120 Bpm (youtube)

De electrische gitaar is rechtsstreeks in mijn basversterker geplugd (distortion door de gain en de volumeknoppen op de gitaar vol open te zetten)

Ik zal regelmatig weer wat gaan posten in diverse stijlen en natuurlijk ook op bas ;)

Welterusten.

https://youtu.be/BygG247G3V0" onclick="window.open(this.href);return false; ;de youtubelink
Yamaha RBX 374 DOG 2004
Rocktile Fatboy 2009
Phoenix P 1977
frietpan
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2013, 06:53

Bericht door frietpan »

Helemaal niemand die er wat van vindt ?
Yamaha RBX 374 DOG 2004
Rocktile Fatboy 2009
Phoenix P 1977
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4845
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

De clip had wat spannender gemogen.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Haha, ik vond de clip lekker minimalistisch eigenlijk!

Ff serieuze feedback: Het is niet om vervelend te doen, maar het geluid is zó slecht en uit balans, dat van de gitaar niet veel meer overblijft dan de 'bite' van de distortion. Het is dus niet te horen of de gitaarpartij lekker is. De drums verzuipen ook flink in de bas, waardoor niet te zeggen is of bas en drums als ritmesectie lekker samengaan.

Misschien is het slim te kijken of je niet nét een tikje beter geluid kunt regelen en íets meer tijd kunt steken in iets van een mix. Met een modern mobieltje moeten betere opnames mogelijk zijn dan dit, lijkt me. Google eens op microfoonposities bij opnamen en op het mixen van een track. Experimenteer wat en - als je samen tegelijk speelt en opneemt - gebruik dan een mobieltje per versterker.
Het is makkelijker als je denkt.
Haico

Bericht door Haico »

Vooral zo doorgaan!
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

:stupid:

Dat is het belangrijkste!
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik vind het leuk!!!
face down in the dirt
Plaats reactie