Backstreet Boys en Typhoon op zijn gevoeligs.

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Backstreet Boys en Typhoon op zijn gevoeligs.

Bericht door VanderVeen »

https://soundcloud.com/vanderveen-1/i-w ... -way-cover" onclick="window.open(this.href);return false;

https://soundcloud.com/vanderveen-1/ijswater-cover" onclick="window.open(this.href);return false;

Opdracht voor school, een nummer uitkiezen en die ombouwen naar wat je maar wil.
Zonder drummer en klik nog best een uitdaging, met in totaal een uur om deze twee nummers op te nemen in de studio, maar vind ze best geschikt geworden! Heb de Classic 50's P gebruikt, via een gemic'de Ashdown halfstack (410) en DI.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Prettige klanken voor de zondagochtend. Goed gedaan, zeker gezien de beperkte tijd die je ervoor kreeg.
Wat ik niet begrijp is dat je You Are My Fire de titel I Want It That Way hebt meegegeven.
Na de eerste minuut zou ik 't orgel weglaten. Voegt niets meer toe en zit het overige in de weg. Of héél zachtjes héél ver weg op de achtergrond met ene galm erop.
En 't sfeertje van IJswater vin' 'k helemaal top. Duizend keer beter dan 't orgineel. Nu nog de tekst ombouwen zodat de klemtónen op de goeie plek vallen. Of vertalen naar Engels of Spaans. Nederlands blijft een onmogelijke taal om gevoelens uit te drukken.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Wiro schreef:Prettige klanken voor de zondagochtend. Goed gedaan, zeker gezien de beperkte tijd die je ervoor kreeg.
Wat ik niet begrijp is dat je You Are My Fire de titel I Want It That Way hebt meegegeven.
Na de eerste minuut zou ik 't orgel weglaten. Voegt niets meer toe en zit het overige in de weg. Of héél zachtjes héél ver weg op de achtergrond met ene galm erop.
En 't sfeertje van IJswater vin' 'k helemaal top. Duizend keer beter dan 't orgineel. Nu nog de tekst ombouwen zodat de klemtónen op de goeie plek vallen. Of vertalen naar Engels of Spaans. Nederlands blijft een onmogelijke taal om gevoelens uit te drukken.
Het origineel heet I want it that way, niet aan gedacht om het te veranderen.
Dank voor de complimenten! Over het orgel in het eerste nummer ben ik t met je eens. Zachter en minder monotoon, hij deed het ook bij de repetities volgens mij anders. :lol:

Ijswater was een rush-job, uurtje schrijven met de zanger en mezelf, toen de toetsenist en zangeres snel taken gegeven. Planning liep in de war door ziekte van de zangeres... Frustrerend.
Toch fijn dat het goed uitgepakt is!

Thanks voor de feedback. :)
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Wiro schreef:Nederlands blijft een onmogelijke taal om gevoelens uit te drukken.
1532% mee oneens.

Het origineel van ijswater ken ik niet (ook geen zin om het op te zoeken), maar dit is netjes gemaakt hoor.
Plaats reactie