Advies wireless systeem

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Advies wireless systeem

Bericht door BlazingRiCO »

Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een wireless systeem voor bas. Een kabel is ook fijn maar soms ook echt vervelend, zeker als ie dan driedubbel toe zit (is wel mijn schuld).
Nu zag ik gisteren bij de band die na ons optrad gisteren dat de bassist ook wireless speelt. Dus ik dacht, wil ik ook.
Ik ben vooral op zoek naar een goed stevig wireless systeem met - als het even kan - de meeste bang for buck. Het budget zou ongeveer 300-400 euro moeten/kunnen zijn.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Daar heb je zeker iets moois voor, en hou je geld over. Er wordt veel positiefs over de Line 6 gezegd, ik ben tevreden met mijn Samson setje. Ik gebruik hem wel alleen bij optredens, dat zijn er max 12 per jaar.

Belangrijkste is dat je een set koopt waar de frequenties nog vrij zijn.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Ik hoor van forumlid Joren dat hij met een Line 6 G30 speelt en wel een G50 wilt dus eventueel zoiets. Over het algemeen is Sennheiser ook wel goed, geen idee als het bij wireless systemen ook zo is.
Qua draadloze systemen ben ik wel een leek eigenlijk.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

De meesten doen hun werk prima. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak je het gaat gebruiken.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Altijd bij optredens en op de repetitie ook eigenlijk. Kwestie van daar niet nog meer kabels te leggen dan hetgeen nu al het geval is :roll:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Er is trouwens al best veel geschreven hier op het forum over die Line6's, maar ook over Sony's, Alesis's, Sennheisers en weet ik wat nog meer. Ik zou gewoon effe zoeken.

Of begin hier:

viewtopic.php?f=6&t=54674&hilit=wireless" onclick="window.open(this.href);return false;

Stinky heeft al heel behulpzaam halverwege het topic nog meer linkjes geplaatst. ;)
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Hoeveel kabels heb je dan liggen? Met m'n pedalen en bass pedals ben ik goed besnoerd maar voor een repetitie vind ik het extra aansluiten minder ten opzichte wat het oplevert. De oefenruimte is toch niet zo groot.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie