Behringer 302 met Squier Precision

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
rallyal
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2015, 15:31

Behringer 302 met Squier Precision

Bericht door rallyal »

Hallo allemaal.

als newbie will ik mijn passieve Fender Squier Vintage Modified Precison verbinden met mijn computer om op te nemen, dit meeluisterend met een backing track. Ik wil(de) de goedkope BEHRINGER XENYX 302USB kopen maar krijg ondanks uren surfen geen duidelijk antwoord op de vraag of ik nog een aparte voorversterker tussen bas en Behringer moet zetten ?

Amazon geeft het meest duidelijke antwoord

Q:
I just want to plug my electric bass and mix it with the musics from my iPod so I can practice listening in the headphone/ Would you recommend it?

A:
For practice, yes. You'll see it takes the cable directly from the guitar, and you can add enough gain to hear it. However, if you plan to record it you'll want to look into using a DI box since you'll get some noise if you don't use it to convert the signal with it (and recording bass through a DI box as opposed to miking it like you would with a guitar is a thing). Read about unbalanced/balanced signals and instrument/line level to understand what I mean about converting the signal.

Heeft iemand ervaring met de Behringer en past het zoals ik bove beschrijf?

AL

Een newbies eerste posting :D

-
Haico

Bericht door Haico »

Yep... een DI erbij is wenselijk
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Wenselijk... mjah.. goed geformuleerd. Niet noodzakelijk dus.

Weet je, ik heb best fatsoenlijke spullen maar als ik thuis gewoon lekker met een youtubefilmpje mee wil spelen, dan prik ik mijn bas simpelweg in de line in van mijn behringer xenyx502 en dat mix ik dan met wat er uit de computer komt.

En het klinkt eigenlijk best goed. Nu zit het internet vol met snobs die anders zullen beweren maar ik speel nu bijna 23 jaar en het is wat mij betreft een prima manier om mee te starten, ook om jezelf eens op te nemen om gewoon eens terug te horen wat je doet.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Haico

Bericht door Haico »

https://www.conrad.nl/nl/audiotransform ... 15952.html" onclick="window.open(this.href);return false;

+ doosje
+ 2 jacks!

8) 8) 8)
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Da's net zo duur als een cheapo Tehringer DI Haikiepaikie: https://www.bax-shop.nl/di-box/behringer ... eve-di-box" onclick="window.open(this.href);return false;

:twisted:
rallyal
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2015, 15:31

Bericht door rallyal »

Excuses maar waar heb ik die DI dan voor nodig? Is het niet voldoende om de behringer op de computer aan te sluiten???
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Je moet van instrument level naar line level.

Microfoon level 1,5 milivolt

line level 750 milivolt.

Instrument level zit daar tussen in. Allemaal met een stap van 10 dus. En de impedantie is ook anders. Als een preamp kan versterken met een factor 10 dan zul je zien dat met maximale versterking het net wel/net niet gaat maar dat de ruis ook met een factor 10 toeneemt. Omdat ook die versterkt wordt.

Dus een D.I. box naar line level is de simpelste manier om in te prikken op de line level input. Tenzij daarachter een chip zit die toevallig ook instrument level aan kan. Want preamps zijn tegenwoordig enkele chips met daarin een complete voorversterker. Maar dat staat meestal vermeld in de handleiding.

Bij oudere mixconsoles heb je dus normaliter PECH!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
rallyal
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2015, 15:31

Bericht door rallyal »

Nog verschil tussen actieve en passieve DI?

De 400 van Behringer is dan interessanr?
Haico

Bericht door Haico »

rallyal schreef:Nog verschil tussen actieve en passieve DI?
De ene heeft voeding nodig, en de andere niet. :)

De voorkeuren zijn als volgt:
Passieve bas -> Actieve DI
Actieve bas -> Passieve DI
Plaats reactie