sadowsky funk

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

sadowsky funk

Bericht door Freakys »

https://soundcloud.com/freakystyle/funked-in-the-head" onclick="window.open(this.href);return false;

Track met Omar Hakim drums als begeleiding
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heb zelf ook al op Sadowsky gespeeld en er nog ééntje gehad maar ben er niet zo dol op...ook hier vind ik dat het basgeluid zo vuil klinkt en dat de bas nogal rammelt (afstelling maar toch). Er zit vaak iets "smerigs" in de klank maar smaken verschillen natuurlijk
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

Bericht door Freakys »

Dank voor de feedback.
De klank is uiteraard een kwestie van smaak. Ik ben al jaren bezig naar de juiste klank voor de verschillende bassen die ik speel. Op deze track vind ik het zelf juist wel lekker klinken, mede door de hoeveelheid reverb klinkt het dan 'vuil' zoals je schrijft. Bas staat zeker laag afgesteld en rammelt meer dan de Warwicks die ik speel.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

De feel van de baslijn zelf is lekker laidback (dat kan ik zelf niet zo goed want ik duw nogal vaak teveel) ..
Ik had eigenlijk niet eens gelezen dat het iets van jou was en dacht dat het iets Amerikaans was dat je deelde...:-) dus eigenlijk valt de kritiek nog best mee :oops:
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

Bericht door Freakys »

[quote="wombatboter"] iets Amerikaans was dat je deelde...:

Amerikaans merk bas is het dan weer wel... :)
Plaats reactie