hulp gevraagd voor het maken van YT Covers

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
vincentl88
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2015, 08:39

hulp gevraagd voor het maken van YT Covers

Bericht door vincentl88 »

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort gaan beginnen met het uploaden van covers op Youtube, om zo een soort van portfolio op te kunnen gaan bouwen.
Na wat research is mijn oog gevallen op de focusrite scarlett 2i2.
Heeft iemand tips kwa opname programma's voor audio? eigenlijk is het enige wat ik wil mijn basgitaar goed in de mix zetten. Ik heb gekeken naar Cubase, Pro Tools en evt Ableton maar ik ben eigenlijk op zoek naar goedkopere of eventuele gratis alternatieven.
Heeft iemand ook tips m.b.t. wat voor camera aan te schaffen? maken jullie je films met webcam? of een goede fotocamera op een statief?

Alle tips zijn welkom.

Groeten,

Vincent :jam:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Er zijn ook zat interfaces te koop waar je software bij meegeleverd krijgt! Misschien is het zinvol om je daar even in te verdiepen. De diverse programma's verschillen ontzettend veel van elkaar, het is maar net wat jij prettig vindt werken... Reaper is overigens een prima gratis alternatief waar je eigenlijk álles mee kan. :)

Investeren in een goede camera zou ik niet meteen doen. Als je gewoon eenvoudige youtube filmpjes wil maken, is een degelijke webcam goed genoeg denk ik.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Ja, Reaper!
https://www.reaper.fm" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt ongelooflijk wat ze in een installer van 10MB weten te proppen.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
vincentl88
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2015, 08:39

Bericht door vincentl88 »

Hey Guys,

bedankt voor jullie reactie. ik ga een camera lenen en heb reaper geinstalleerd om wegwijs mee te worden.
Ik zal snel het resultaat eens posten.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Als je de bass direct-in wil laten gaan naar de pc, kun je beter ipv direct in de focusrite te gaan (instrument in) een DI ertussen hangen en dan via line-in gaan ipv de instrument in. Op deze manier bypass je de pre-amps van de focusrite (die niet heel kwalitatief hoogstaand zijn) en krijg je een beter geluid wat je beter kan bewerken in de mix of met amp-modulatie software :mrgreen:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

vanwaar haal je dat die preamps niet goed zijn ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Plus bij het gebruik van een DI heb je nog steeds meestal een preamp nodig. Een DI is alleen maar een unbalanced/balanced-converter en impedantie-matching. Niet genoeg om er een line-level signaal van te maken.
FunkyFingerFunker
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:38

Bericht door FunkyFingerFunker »

Hoi Vincent,

Ik heb zelf ook de 2i2 en ben er zelf zeer tevreden mee.

De Preamp zijn dik in orde maar ik begrijp wat er bedoelt wordt. Wanneer je je bas direct in de 2i2 stopt klinkt het wat levenloos, dit ivm het ontbreken van een "echte bass pre-amp". Wanneer je dit geluid echter door een pluginn laat gaan kan je net zoveel ballen krijgen als dat je hebben wilt.

Wat ik vaak doe is mijn bas in mijn amp stoppen en vanuit mijn Amp via de DI-Out naar de 2i2. Een pluginn is dan niet meer nodig.

Wtb software kan ik je weinig tips geven. Ik draai zelf Logic Pro op een MAC en dit bevalt goed.

Nog 1 dingetje, ik zou ( 2 tientjes meer) voor de 2i4 gaan.

Succes,
Ron
Ik heb nog nooit een goede slap-sound uit mijn bas gekregen, maar dat ligt niet aan mijn bas.
Plaats reactie