Homefunk

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

Homefunk

Bericht door Freakys »

https://soundcloud.com/freakystyle/homefunk" onclick="window.open(this.href);return false;

Thuis in elkaar geknutseld.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

Freakys schreef:Thuis in elkaar geknutseld.
En zo klinkt het ook een beetje. Je basspel valt op door eigenlijk totaal wat anders te spelen dan de akkoorden of groove vragen. Dat is smaak , dus daar valt wat van te zeggen. Wat mij opvalt is dat je TE laat op de tel speelt, waardoor het mij gaat tegenwerken. Iets laidback is mooi, zelfs gewild maar timing gewijs in combinatie met de midi die strak op de tel loopt is nu niet lekker.

Ik heb even door de files op you-tube gescrolled en in het nummer Many Beats is er precies het zelfde aan de hand. In bass in tha house heb je het wel onder controle, maar daar speel je ook niet te druk. misschien eerst strak leren spelen en dan pas opvullen???
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

Bericht door Freakys »

Dank voor je Feedback. Ik zal eens proberen om het strakker in te spelen.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Vooropgesteld: Ik vind t al knap dat iemand dit met drumbeat, synt en bas gespeeld en opgenomen krijgt.
Het lijkt mij alsof er diverse samples op dezelfde beat aan elkaar geplakt zijn. Het nummer mist een opbouw ergens heen of een rode draad. Zo lijkt alsof er bij na 40 sec een ander ding begint.
De bas klinkt wat onrustig. Ik heb het idee dat in dat basthema de 2de en derde aanslag te snel komen. Ik neem van de kenners aan dat er toch te laidback gespeeld wordt.

Voor een experiment is dit best een leuk ding om de leuke zaken eruit te halen en op verder te gaan.
Gebruikersavatar
Freakys
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 jun 2005, 22:56

Bericht door Freakys »

Ik heb de bas opnieuw ingespeeld en ook de latency van mijn geluidskaart verlaagd (tip van Frans van den Berge, waarvoor nogmaals dank). Het is inderdaad eerder een verzameling geluiden dan een gebalanceerde compositie maar dat terzijde.

https://soundcloud.com/freakystyle/homefunk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Die sound van plm 1.30:
Als je daar met een live drummer en een orgelman op door jamt, kan je het best een half uurtje volhouden.
Plaats reactie