Simpel baslijntjes opnemen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
RandallBass
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2015, 13:45

Simpel baslijntjes opnemen

Bericht door RandallBass »

De naam zegt het al
Ik zit in een band (eigen werk ) en we zijn volop nieuw materiaal aan het schrijven
Jammender wijs komen er dingen uit tijdens de repetities maar ik wil dit thuis ook vast kunnen leggen
Hoe kan ik dit het beste doen ?
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Daar zijn heel veel verschillende manier voor ...
Het simpelste is om de line-out of koptelefoonuitgang van je versterker te koppelen aan de ingang van de geluidskaart van een computer.
Maar je kan ook een audio interface kopen voor je computer. Of een iRig als je een iPod/iPad/iPhone hebt ? Of je kan ook een specifiek opname apparaatje kopen van Zoom of Tascam.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Een draagbaar opname apparaat als een Zoom lijkt mij dan de beste optie, kun je ook mooi de repetities opnemen!

Zelf gebruik ik gewoon een gratis opname-app op mijn telefoon. Goed genoeg om ideeën mee vast te leggen, ook op repetities zelf... :)
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

dr. Bassvibes schreef:Een draagbaar opname apparaat als een Zoom lijkt mij dan de beste optie, kun je ook mooi de repetities opnemen!

Zelf gebruik ik gewoon een gratis opname-app op mijn telefoon. Goed genoeg om ideeën mee vast te leggen, ook op repetities zelf... :)
+1
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb een Roland UA-11. Verbindt ook met de ipad en vast ook wel met een telefoon:

https://www.keymusic.com/nl/item/roland- ... k2/#outlet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben er erg tevreden over. Samen met een stel actieve studio monitors en een laptop is er veel mogelijk.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie