Solid Spaces EP

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Solid Spaces EP

Bericht door MagicOnion »

Afbeelding

Eindelijk! Na enkele vervelende euvels en omzwervingen heeft mijn band Solid Spaces (klik voor FB) dan toch de eerste worp kunnen doen. Half december zijn we, met een nieuwe toetsenist die we op korte tijd hebben moeten inwerken, enkele dagen in de studio getrokken om 6 nummers op te nemen. Die hebben we opgenomen met en werden afgemixt door Geert Vanbever in zijn Ghosttown Studio (Rudy Trouvé, Dead Man Ray, en tal van andere bands zijn er al de revue gepasseerd), en de mastering heeft Uwe Teichtert van Elektropolis voor zijn rekening genomen.

Anyway, wij zijn best wel trots op het eindresultaat!

Beluister de EP op Bandcamp (klik).

We hebben ook cd'tjes laten persen. Die worden binnenkort onze kant op gestuurd, en die zullen op optredens verkrijgbaar zijn. Zoals op onze facebookpagina staat, kunnen die al besteld worden, en van zodra we ze zelf ontvangen, worden ze verstuurd of bezorgd. De muziek is ook te koop op Bandcamp voor 5 euro, en een cd'tje zal 7 euro kosten.

We hebben ook nog een 'clipje' gemaakt met de beelden die we zelf hebben gemaakt tijdens ons verblijf in de studio:


Ik ben in ieder geval ook erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden! :)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

hoor ik daar een gibson ripper ? :D
klinkt goed! en nu volle bak shows binnenhalen :wink:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

Het clipje is 'schattig' en geeft tegelijk een leuke impressie van het studiowerk. Het nummer bij de clip klinkt warm en goed. Nu naar de rest luisteren. Ik ben benieuwd. :yes:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

OK, ik heb zonet de hele EP beluisterd en ik heb hem maar direct gekocht (via bandcamp) ook. :jaaaaa:
Heel knap. De nummers zijn goed, klinken goed, zijn goed opgenomen, de bas klinkt warm, diep en toch heel gedefinieerd.
Nooit gedacht dat de snotneus die ik een paar jaar geleden een lift gaf naar een BGF-meeting, zo'n knappe muziek zou gaan maken. :mrgreen:
Ik verwacht natuurlijk wel een gehandtekende CD. :wink:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Merci! En 't is inderdaad m'n Gibson Ripper, door m'n effectenbak via DI opgenomen, en later bij de re-amp kwam m'n Bassman 100 eraan te pas (enkel de head, niet het cabinet).
Als er specifieke vragen zijn over de effecten of sound, dan hoor ik 't wel :)

@Britsie: haha! Merci, man! Zo'n dingen worden zeer zeker geapprecieerd :jaaaaa: En je krijgt zo dadelijk nog een PBtje van mij :)
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Leuk man! Klinkt goed hoor!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Thanks, BLD! :)
Plaats reactie