mp3tje opknappen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

mp3tje opknappen

Bericht door vetdieplaagwarm »

Hoi allemaal,
It's all in the title; ik heb een mp3 file waar ik de kwaliteit van wil verbeteren. Het is een meditatie mp3 met filmmuziek en af en toe een stem. Er zit een echo in de stem. Die echo komt echt een seconde of drie achter de stem aan. Die wil ik graag verwijderen. Ook wil ik die stem een fractie harder horen t.o.v. de muziek.

Welke applicatie (windows) zou ik het best hiervoor kunnen gebruiken? En met welke functies zou ik het best bovenstaande bewerkingen kunnen proberen?

Ik ben erg benieuwd!
thanks!
Martin

(nog genoeg on topic hoop ik?)
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

mp3tje opknappen

Bericht door Rieno »

De echo verwijderen gaat waarschijnlijk (99%) niet lukken. De stem kun je met een EQ naar voren toe halen (stemmen zitten in de middenfrequenties), maar ook daar is de vraag of het ver genoeg naar voren kan komen zonder een rare balans te krijgen met de muziek. Geluidsbestanden zijn maar tot op zekere hoogte aan te passen zonder ze geluidstechnisch gezien te slopen en MP3 is vaak ook al zo ver gecomprimeerd dat het daarbij nog lastiger is.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
vetdieplaagwarm
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 jan 2016, 13:57

mp3tje opknappen

Bericht door vetdieplaagwarm »

Ok, dat klinkt als iets wat ik dan gewoon niet ga proberen... Niet erg kansrijk dus helaas.
Scheelt me wél weer moeite en tijd iig. Kan ik die weer in andere zaken steken.
Dank je wel Rieno
Plaats reactie