Zak-recorder

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Zak-recorder

Bericht door kamiell »

Iedereen kent het wel: Je zit leuk te spelen, er komt plots een gave rif uit je bass, je denkt, cool, dit moet ik onthouden! De volgende keer dat je het wil spelen ben je het kwijt...

Logische oplossing: Zo'n handige zak-recorder. Geen perfecte kwaliteit uiteraard, maar ongetwijfeld meer dan voldoende om nog te horen wat je ook alweer aan het spelen was. Ik doel op bijvoorbeeld de Zoom H-serie.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Wat zijn prijs/kwaliteit goede merken?
Stel dat ik er ongeveer 100-150 euro aan wil geven, kom ik dan ergens of moet ik duurder gaan?

ps. Als er ergens al zo'n topic bestaat, ik kon het niet vinden, excuse me.
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Zak-recorder

Bericht door Asat77 »

mij is ooit een Tascam recorder aangeraden en die werkt nog steeds prima. Echt ideaal. Goede opname kwaliteit, zo over te zetten op de computer mits je dat wilt. Als deze ooit kapot gaat, zou ik zo n nieuwe recorder kopen. Ik denk dat je voor jouw budget n prima recorder kunt kopen.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Zak-recorder

Bericht door Rieno »

Als het er alleen om gaat het idee vast te leggen, waarom dan niet gewoon je telefoon gebruiken?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Zak-recorder

Bericht door kamiell »

Omdat ik nog een oude nokia gebruik en die krijgt geen grijntje bas opgenomen. En het gaat om het idee opnemen, maar het mag wel iets van de sfeer opsnuiven ook natuurlijk, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik snap dat het geen hoogstaande kwaliteit kan zijn met zo'n kleine opname apparaten maar het mag iets hebben...
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Zak-recorder

Bericht door Angelo »

Een Zoom H1 heeft mij altijd prima geholpen, en in die prijsklasse (net onder de 100 euro) zijn er zeker nog wel een aantal goede te vinden.

@Rieno: beantwoordt jij ook wel eens een vraag zonder tegenvraag te stellen? ;-)
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Zak-recorder

Bericht door Rieno »

Die Zoom H1 staat inderdaad erg goed bekend, Tascam is als merk ook al genoemd. Denk dat je met die beide merken niet fout kunt gaan voor wat je ermee wilt doen :)

En @Angelo: een vraag beantwoorden zonder de juiste informatie te hebben heeft weinig zin; in dit geval kwam de vraag voort uit het de topicstarter willen besparen van geld door een suggestie te doen die misschien met bestaande middelen al zou volstaan, maar uit het antwoord kwam naar voren dat kwaliteit belangrijker was dan in eerste instantie aangenomen kon worden ;) Dus ja, dat doe ik wel eens..maar vaak ga ik graven. Achtergebeleven callcenter-dingetje gok ik.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Zak-recorder

Bericht door kamiell »

Dus als ik alles goed begrijp is voor mijn doel zowel de Zoom H1 als de Tascam DR05 wel voldoende, en zeker binnen budget.

Wat zijn jullie voorkeuren? En belangrijker, waarom?
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Zak-recorder

Bericht door didi »

Ik heb een zoom H2. Ben daar zeer tevreden over. Je kunt stereo opnemen en zelfs twee sporen stereo. Hij is zeer geschikt voor lage en hoge volumes en je kunt hem op allerlei manieren instellen. De opslagruimte is groot en het wegschrijven van bestanden gaat eenvoudig in mp3 of wav. Hij werkt op batterijen of adapter en een voetje is meegeleverd om 'm rechtop te zetten.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Zak-recorder

Bericht door Pedullist »

Tascam DR07MKII

Staat vol met nachtopnamen van de dingen die ik in mijn dromen hoor. Superzacht ingespeeld en ingezongen. Hij doet het prima. Ik heb er ook SACD's mee overgezet naar 24/96 FLAC's en dat ging ook heel goed. Heerlijk ding.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Zak-recorder

Bericht door evertalbers »

Als je zo iemand bent die 'leeft' op zijn mobiel zou je een goede losse stereo-Mic kunnen kopen, liefst één waarop je oversturing kunt voorkomen. De Rode die ik op mijn spiegelreflex zet kan naar ik aanneem ook op een telefoon worden aangesloten.

Maar: financieel maakt het weinig uit tov. een complete recorder.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Zak-recorder

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik denk dat je voor jouw doeleinde met zowel de Tascam als de Zoom (met de H2 heb ik érg goede ervaringen) van rond de €100 meer dan prima uitkomt. :)
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Zak-recorder

Bericht door MagicOnion »

Ik heb de Tascam DR05, prima ding. Wij gebruiken het om repetitieopnames te maken of om ideetjes te onthouden (want wie schrijft tenslotte nog iets op? :mrgreen: ).
Klinkt goed, maar is wel afhankelijk van de plaatsing en de instellingen: het is in het begin wel eventjes uitzoeken wat het beste werkt, maar eens je dat doorhebt, kun je wel deftige opnames maken hoor.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Zak-recorder

Bericht door dr. Bassvibes »

Bij dit soort opnames maakte ik ook áltijd gebruik van de H2, project waar ik afgelopen zomer aan meegeholpen heb (door het geluid te doen).





Bij deze dus geen geluid gedaan :mrgreen:


Vaak in combinatie met twee Rode microfoons die je super makkelijk kunt aansluiten op de H2 zelf. Het omgevingsgeluid pakten we echter altijd met de H2 en dat klinkt gewoon goed! Super apparaatje.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Zak-recorder

Bericht door clover4 »

MagicOnion schreef:Ik heb de Tascam DR05, prima ding.
+1
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
kamiell
Berichten: 309
Lid geworden op: 19 aug 2011, 14:01

Zak-recorder

Bericht door kamiell »

Geweldig bedankt voor alle reacties, hier kan ik zeker iets mee!
Gun - The Monkey
Orange - O-bass
-----------------------------
Fender Bassman 100t
-----------------------------
Official member of the Gun Guitar Owners Association
Plaats reactie