Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Mijn broer vindt het nog steeds goed
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Pedullist schreef: 02 mei 2017, 00:28 Ik heb het idee dat je het te gezapig vindt hier. Daarom start je een conflict met jezelf. Of loop je bejaarden te pesten.

Om je tegemoet te komen zal ik het oneens met je zijn. Ik nuanceer niks meer.
Mwoah. Het is een beetje van beiden. Bejaarden plagen is leuk, maar hier zit eigenlijk wel een kern van waarheid in, hoor. :)

Ik had je toch verteld dat ik hetzelfde heb met gedichten? Daar heb ik ook een haat/liefde relatie mee. Als ik ze snap, dan vind ik ze prachtig. Dan vermaak ik mij enorm. Maar als het mij niet lukt om het mooie erin te vinden, om eruit te halen wat de dichter erin heeft verstopt, dan vind ik het al snel stom. Ik voel mij dan dom. Mijn humeur slaat om. Het complete andere uiterste.

Het is even frustrerend als je in een gezelschap bent, en iedereen lacht om een mop die je niet begrijpt. Dat raakt mij meer dan als ik de mop wél begrijp, maar gewoonweg niet leuk vind.
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Ik heb het ook met nieuwe muziek van artiesten waar ik van hou. Ergens vorig jaar kwam het nieuwe album van Opeth uit. Gekocht in de voorverkoop bij Bol. De dag dat hij uit kwam lag hij op de mat…. En vervolgens heeft het weken geduurd voordat ik hem in de CD-speler durfde te doen.
Ik vind het lastig om uit te leggen. Maar, ik ben dan bang dat het tegenvalt. En ik hoop niet dat de nieuwe muziek plaatsmaakt voor de oude muziek waar ik zoveel van hou.
Daarom koop ik geen albums meer van Devin Townsend. Ik heb een beetje een hit-and-miss ervaring met zijn laatste albums. En… ik heb genoeg van de beste man, dus dan laat ik het liever bij wat ik heb.
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Maarten_E »

Haico schreef: 02 mei 2017, 09:21 Ik vind het lastig om uit te leggen. Maar, ik ben dan bang dat het tegenvalt. En ik hoop niet dat de nieuwe muziek plaatsmaakt voor de oude muziek waar ik zoveel van hou.
Daarom koop ik geen albums meer van Devin Townsend. Ik heb een beetje een hit-and-miss ervaring met zijn laatste albums. En… ik heb genoeg van de beste man, dus dan laat ik het liever bij wat ik heb.
Dat heb ik dus met Muse.
Vond hun vroege werk (Showbiz, Origin of Symmetry, Absolution, Black Holes and Revelations) geweldig, maar The Resistance... Veel te bombastisch naar mijn smaak en "kijk mij nou eens".
Vervolgens The 2nd Law gekocht, weer geen slecht album, maar op dezelfde toer als The Resistance, en er staan wel wat leuke nummers op, maar daar is het mee gezegd. Had gehoopt dat het een eenmalig uitstapje zou zijn van Muse, niet dus.
Vorig jaar nog wel Drones gekocht, maar nog niet eens gedurfd in de computer te stoppen, omdat ik bang ben weer teleurgesteld te worden.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door rich13 »

Muzikantenmuziek kan ik ook niet goed tegen. En dan ben ik muzikant EN heb ik de reputatie progliefhebber te zijn.
Wat ik er vooral onder schaar is inderdaad het getingel tangel om het getingeltangel. De muziek van bijvoorbeeld Rush is behoorlijk gecompliwikkeld, maar het blijven wel altijd liedjes.

Ik heb toevallig wel een cd van Weather Report maar dat was het dan ook wel.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Dat is het nou precies! De scheidslijn tussen knap en smaakvol en knap en smaakloos is heel dun. En ik vind dat lastig om te handelen.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. :)
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Wat een onzin
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Erelid »

Wie bepaald dat lijntje dan?
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Erelid »

Og gewoon maar een streep er onder? :facepalm:
Haico

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Haico »

Als ik het kon uitleggen, dan was het niet zo'n probleem geweest.

(Volgende keer lieg ik gewoon dat ik het meeste hekel heb aan rap of Marco Borsato. Lekker makkelijk)
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door BassKees »

Of aan Toto. Terwijl je dat gewoon fantastisch vindt. Echt muzikantenmuziek!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Erelid »

Ik voel een topic "Guilty pleasures" aankomen :dance:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Waarom moet het zo nodig uitgelegd? Dan ga je al snel allerlei loze argumenten erbij slepen om je punt te maken, terwijl je allerlei andere muziek wel tof vindt waar dat net zo goed gebeurt. Bij Muse klinkt het over the top en gezocht, bij Queen, die niet per definitie smaakvoller te werk gaat, kan het weer wel. Metalgepiel kan niet, jazzgepielweer wel. Operastemmen in metal verschrikkelijk, in opera zelf weer wel prima. Ik ben gestopt met het zoeken van verklaringen omdat ik niemand iets verschuldigd ben. Ooit heb ik 6 of 7 keer de volledige Pink Floyd discografie geleend om me een maand onder te dompelen (elk jaar een maand) omdat ik móest snappen wat iedereen zo tof vond. Bob Dylan zelfde. Waarom zoveel moeite doen? Het klikt of niet, en het heeft niks met dom of slim te maken. Ik ben gek op jazz maar ook in dit segment verliezen mensen me soms. Chris Potter boeit me nog geen drie noten, van Donny McCaslin luister ik ademloos hele platen uit. Dan kan ik gaan roepen dat het de hoeveelheid noten zijn, of snelheid of wat dan ook. Maar het gaat gewoon om de juiste nootjes met de juiste intentie voor jóu persoonijk. Dat past in het referentiekader dat je in een leven hebt opgebouwd.

Ik lach nooit om moppen. Het ongemak zit hem vooral in de verwachting dat ik moet lachen, maar het niet doe. Niet omdat ik ze niet snap. Ik vind ze gewoon niet leuk.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Date-afwerende muziek? Wat stoot jou af?

Bericht door Pedullist »

Haico schreef: 02 mei 2017, 09:21 Ik heb het ook met nieuwe muziek van artiesten waar ik van hou. Ergens vorig jaar kwam het nieuwe album van Opeth uit. Gekocht in de voorverkoop bij Bol. De dag dat hij uit kwam lag hij op de mat…. En vervolgens heeft het weken geduurd voordat ik hem in de CD-speler durfde te doen.
Ik vind het lastig om uit te leggen. Maar, ik ben dan bang dat het tegenvalt. En ik hoop niet dat de nieuwe muziek plaatsmaakt voor de oude muziek waar ik zoveel van hou.
Daarom koop ik geen albums meer van Devin Townsend. Ik heb een beetje een hit-and-miss ervaring met zijn laatste albums. En… ik heb genoeg van de beste man, dus dan laat ik het liever bij wat ik heb.
Het is jammer dat je oude essays hebt hergebruikt voor het ouwelullentopic (ouwelullen hebben alles al eens meegemaakt hè?), anders was dit je ticket geweest. Hoe kan nieuwe muziek nou plaatsmaken voor de oude muziek waar je zo van houdt? De oude muziek blijft er toch, zit toch in je ziel gebakken? Je bent toch ook gewoon nieuwsgierig? Je zegt toch ook niet 'ik hoef geen tweede kind want ik hou al zoveel van de eerste en dat dan vervaagt'? Enne...het hele leven is een aanschakeling van tegenvallers (naast mooie momenten)...als je daarop besluit nieuwe ervaringen uit te sluiten, ben je écht rijp voor het ouwelullentopic.

Ik wil mijn plaats wel afstaan aan Haico trouwens. Ik heb een meeting mogen meemaken, heb Kees en Maarten en allemaal andere leuke mensen ontmoet, op een Rickenbacker gespeeld, mijn leven is compleet.
Plaats reactie