Touch The Rainbow

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Eindelijk klaar.. wat vinden jullie?
De zang is opgenomen met een goedkoop microfoontje op een apparaat wat bedoelt is om gitaar mee op te nemen, dit alles vond plaats in de cabine van een vrachtwagen, op een parkeerplaats in Suffolk, net als de gitaren..

edit.. Jammer, ik kan het niet uploaden of ik moet zoveel aan kwaliteit opofferen ... dus dat gaan we niet doen.
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Touch The Rainbow

Bericht door Hagen »

Jammer, ik ben wel nieuwsgierig.
Is er een manier om dit op te lossen? Linkje naar YT?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Touch The Rainbow

Bericht door Rieno »

Dit kwaliteitsprobleem heb je al vaker gehad toch? Dacht dat je nu toch wel een oplossing zou hebben gezocht voor je hier weer iets zou proberen te posten ;) Dropbox e.d. werken hiervoor uitstekend!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Goed idee!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Touch The Rainbow

Bericht door BassKees »

SoundCloud werkt ook prima!
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Alstublieft!

De (vrouwen) koortjes zijn hier opgenomen net als het onweer :P
Paul: Lead zang, elecrische gitaren en akoestische gitaar.( vrachtwagen)
Daphne: achtergrond koortjes, vreemde geluiden :D (niet in de vrachtwagen)
Ik: bas, keyboards, drumloops, geluidseffecten, productie, mixen en mastering (ook niet in vrachtwagen) :mrgreen:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Dankje Rieno, Basskees en Hagen voor het meedenken!
Bidet as it may
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Touch The Rainbow

Bericht door Britsie »

Knap gedaan. :yes: Ik ben onder de indruk. Alles klopt, productie, stemmen, effecten, sfeer.
Ik zou zeggen: meer van dat.
Ik hoop dat het niet geeft dat ik het nummer gelijk gedownload heb om op mijn ipod te zetten. (Want dat gaat dus ook via dropbox) :wink:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Dankjewel :D enne ... Mwah, ik word er toch niet rijk van dusse :wink:
Je moest eens weten, de opnames van Paul zijn ronduit slecht dus daar heb ik heel veel tijd aan besteed om het een beetj fatsoenlijk te laten klinken, het is wat het is...
Bidet as it may
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Touch The Rainbow

Bericht door RUIS »

Nou. Als je het echt wil weten...Het zuigt zwaar, man. Echt volkomen ruk. Zo enorm belabberd, zo zeldzaam waardeloos. Dat het maar één liedje is bedoel ik, hè.

Toch een puntje waar je je niks van aan hoeft te trekken: Door de gitaarsolo vanaf 3.32 zitten van die gehijgde/gesproken stukjes tekst. Die waren (op mijn speakers tenminste) nagenoeg onverstaanbaar. Ik zou ze zelf duidelijk maken of weglaten. Er zouden dan op de juiste plekken wel iets van stukjes rust of lang aangehouden noten in de gitaarsolo moeten zitten. Daar zou de gitarist dan dus vooraf weet van moeten hebben, want achteraf is dat niet echt fatsoenlijk in elkaar te produceren. Is uiteraard een keuze geweest, maar ik hou niet zo van tekst die ik niet kan verstaan.

Goed gedaan, jochie. Je mag me wel een keer op de gastenlijst zetten als jullie optreden.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Juist, nou bedankt weer voor deze compleet waardeloze opmerking, je vraagt je toch af waarom sommige lieden zich altijd maar weer menen te moeten melden... Heb je dat hoortoestel nou uiteindelijk wel of niet vergoed gekregen? :dance:

Hahaha, dankjewel Sven, ik heb Paul gezegd dat het niet zou werken op het volume waarop hij het wilde maar ik moet hem een keer zijn zin geven... Voor de vorm ofzo :mrgreen: .. Bij mij is het wel verstaanbaar maar ik wist dat het op andere systemen nauwelijks te horen zou zijn, het zij zo...
De gitaarsolo is een heel ander onderwerp.... Wat je hoort is niet wat ie daadwerkelijk heeft gespeeld... Paul is nou niet bepaald maatvast om het maar diplomatiek te zeggen. Het bevat heel veel crossfades met andere takes, heel veel edits en vooral veel "stretching" ...Daarbij speelt Paul "one finger piano" gitaar, lang aanhouden van noten is hem onbekend... Ik kan je de demo sturen als je dat leuk vind, alles behalve de drummachine en "Bas" (gitaar met een octaver) heb ik gebruikt... Het is net ff anders zeg maar :wink:

Edit: weetjewat? Hier is de demo..

https://www.dropbox.com/s/jbo8vdnxvcmav ... 3.WAV?dl=0

Edit 2: voor de liefhebbers.. de basgitaar is de Fender Jazz 5 snaar van Iris :D

Edit 3: Het onweer en de regen heb ik opgenomen vanuit het raam van de slaapkamer.
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Paul heeft twee weken geleden een hersenbloeding gehad en het herstel gaat voorspoedig gelukkig... Ik was dit vergeten te vermelden...
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Touch The Rainbow

Bericht door Hans58 »

Dat is vervelend nieuws en hopelijk pakt het allemaal goed uit.
Voor de rest: ik vind het niet alleen knap gedaan (als ik goed begrijp wat er allemaal aan werk in heeft gezeten), maar het bevalt me ook prima.
Gaaf! Meer woorden maak ik er niet aan vuil. :) :yes:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Touch The Rainbow

Bericht door Bornlivedie »

Hey bedankt! :D
Bidet as it may
Plaats reactie