eerste hulp bij herrie maken

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
tankertuig
Berichten: 135
Lid geworden op: 01 jan 2006, 02:52

eerste hulp bij herrie maken

Bericht door tankertuig »

Hoi,

Ik ben samen met een vriend van me die gitaar speelt op het idee gekomen een bandje te beginnen.
Ik speel nu een goed half jaar bas, waarvan 4 maanden met les. heb niet super veel tijd om te bassen, maar ik merk zelf dat ik vooruit ga.

Die vriend van me speel ook wel redelijk gitaar, al anderhalf jaar, zonder les.
We hebben een drumster die wel al aardig kan drummen en ook al het een en ander in de vorm van een band heeft gedaan.

Nu is de opzet van deze band niet om echt op te gaan treden, maar om doormiddel van samenspel vooruitgan te boeken.

Wat zijn volgens jullie punten waar je op moet letten om dit doel ook te bereiken?
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Je ego aan de kant zetten en naar elkaar luisteren. Of: de gitarist te overtuigen zijn ego en blablablabla :wink:

Goed naar elkaar luisteren en dingen proberen is mijn devies. Misschien is dit overigens wel meer iets voor het "overig" forum. Succes!
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Inderdaad naar elkaar luisteren! En neem af en toe wat op en luister het nuchter en kritisch terug.
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Je grenzen opzoeken als het om nummers gaat.
En deze grens telkens verleggen, de lat dus steeds hoger leggen.
Luisteren naar elkaar is idd belangrijk.
Kies de nummers die je wilt gaan oefenen samen uit en beluister deze zorgvuldig samen en probeer een repetitie te spenderen aan het ontleden ervan, elke partij.
De wekt respect voor ieders stukje inbreng.
Soms beheerts de bassist zijn ding en de gitarist niet....vaak wordt er dan al de conclusie getrokken dat er niet geoefend is thuis.
Door af en toe een repetitie op deze wijze te spenderen krijgt iedereen respect voor wat de ander doet....en dat het niet zo simpel blijkt....of juist wel en kan de een de ander helpen.


succes :wink:
Plaats reactie