Duet met mezelf

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Duet met mezelf

Bericht door Equalizer »

Dit is een duet van twee bassen. Dit keer heb ik het niet zelf bedacht, maar ik heb het stukje een tijd geleden met les op papier gekregen en nu weer gevonden. Ik weet niet wie het dan wel heeft gecomponeerd, maar het zou wel eens van Bach kunnen zijn. In ieder geval is het een voorbeeld van de bas in een andere rol dan 'normaal'.

https://www.digitalsoundplanet.com/Membe ... 018561.mp3

Vanaf 0:15 lijkt het alsof de tweede stem slechts af en toe een noot aanslaat en de eerste stem daar steeds een loopje overheen doet, maar de eerste en tweede stem doen juist om beurten een loopje. Dat je het maar even weet. Ik moet trouwens echt even nieuwe snaren...
Anyway, zeg maar wat je ervan vindt.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Klinkt goed hoor! Als je idd goed luistert hoor je door de iets andere sound in de kanalen dat die loopjes afwisselen per baspartij, wat je net zei. Netjes gedaan. Een tip voor de volgende keer als je opneemt is wat aan je gain instelling te doen, er is nogal wat ruis zo.

Gain te hoog > vervorming
Gain te laag > ruisch!!!

Test je signaal daarbij op je speakers vantevoren. Er is een bepaalde overgang in het geluid waar bij je ineens een groot verschil hebt qua 'veel ruis/ minder ruis' verhouding en in dat gebied moet je ongeveer zitten. Keep it up!
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Leuk stukje muziek!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Bedankt!

Over die ruis.. ik heb op m'n bas twee aparte volumeknoppen voor de elementen, dus het is sowieso lastig in te stellen. Vanaf ongeveer volume 8 begint de vervorming. Ik heb het nu met de microfooningang opgenomen, bij de line in heb ik geen vervorming maar ook alleen een linkerkanaal :?
Er zwerven op internet vast ook wel programmaatjes rond waarmee je ruis kunt tegengaan (voorkomen is natuurlijk nog beter), ik zal het een en ander eens gaan uitzoeken..
Bedankt voor de tip in elk geval!
Plaats reactie