eigen werk

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

eigen werk

Bericht door Wiro »

Dan toch maar de stoute schoenen aantrekken en alles zelf doen. Is véél te veel om naar behoren te kunnen volbrengen maar wel errug leuk tevens leerzaam om zo met jezelf te spelen:

Nu erger ik me regelmatig aan een stukje onzorgvuldigheid van vakmensen die toch beter zouden moeten weten. Dit 'even snel doen'-syndroom lijkt in rap tempo toe te nemen. Maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik zelf zo nu en dan toch ook wel eens slordig en ondoordacht uit de hoek kan komen. Om vervolgens te merken dat me dit steeds vaker 'overkomt'. Dan rijst de vraag waar dit toch vandaan komt en of hier iets aan te verbeteren valt. Hierover vertelt mijn nieuwe lied. Dit is de ruwe versie van 'On the Long Run' (Hetgeen in de volgende versie vervangen zal worden door 'In the Long Run' -naast andere tekst verbeteringen-. Aan het arrangement wordt nog gewerkt, wordt vervolgd...):

Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: eigen werk

Bericht door didi »

Het zit erg fraai in elkaar qua opbouw. Heel muzikaal ook.
Gek genoeg, je zou het niet verwachten dat een basliefhebber het zegt, vind ik de bas te veel op de voorgrond klinken waardoor de gitaar en de zang wat teveel op de achtergrond dreigen te gaan. Dat is jammer want ik heb het gevoel dat daarmee veel van de helderheid in het nummer verloren gaat.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: eigen werk

Bericht door Wiro »

Dank dank. Hier kan ik wat mee.
En wat voor- en achtergrond verhoudingen betreft had ik al eerder een soortgelijke opmerking gekregen.
't Is verdraaid lastig om als constructeur objectief te blijven. Daarom alleen al zijn meningen van anderen zo belangrijk.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: eigen werk

Bericht door didi »

Ik ben erg benieuwd naar de eindversie :D
Ik neem aan dat je alle partijen nog apart kunt editen ?
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: eigen werk

Bericht door Wiro »

Tuurlijk kan dit maar in m'n nieuwe arrangement ga ik alles opnieuw opnemen.
Voordat dit klaar is kunnen er echter zomaar enkele maanden verstreken zijn.
Ik hou niet zo van haastwerk namelijk... 8)
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: eigen werk

Bericht door Wiro »

Beter zo?
Voel jij je ook wel eens opgejaagd? Het lijkt wel besmettelijk. Met als gevolg dat je dingen te snel afraffelt? Belangrijke dingen over 't hoofd ziet en fouten maakt? Ikke wel in elk geval. En dan te bedenken dat dit veel zorgvuldiger en comfortabeler kan en fijner voelt wanneer je de rust in jezelf kunt terugvinden. Luister naar m'n nieuwe stuk huisvlijt met de titel: In the Long Run.

Plaats reactie