drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Bericht door Kris88 »

Collega's,

Voor mijn homestudio ben ik al even op zoek naar een manier om de drums beter te doen klinken.
We repeteren daar ook, met een elektronisch drumstel, dus de midi-input is wel 'naturel', maar met de plug-ins van Logic blijft het allemaal wat platjes klinken vind ik.

Ik hoor goede dingen van en uit Superior Drummer komen. Iemand die zijn ervaringen kan delen ? Is de versie 3 de meerkost t.o.v. 2.4 waard ?
Of kennen jullie goede alternatieven ?

Ik werk met Logic op een MacBook Pro, waar dus die hele 230 GB samples van Superior Drummer 3 niet op zouden passen - dus dat wordt dan ook een nieuwe harde schijf, of een iMac.
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Re: drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Bericht door Marvanni »

Ik heb zelf alleen ez drummer (met meerdere aangekochte kits), en heb daar meer dan genoeg aan icm met Cubase.

Werk ook op een macbook pro en soms op een imac late 2011.

Het (binnen mijn technische mogelijkheden) indrummen met een Roland TD-9 werkt en klinkt zeer goed naar mijn mening en oren.
Ik vind de kits, zowel stand-alone als in een mix goed klinken en ik weet bijna zeker dat ik deze zelf nooit zo zou kunnen opnemen/afmixen.

Ik gebruik de software om covers/medleys in te spelen, heb de kits niet nodig voor unieke afwijkende sounds, en heb geen behoefte/tijd/zin om eindeloos met microfoonafstanden, drumvellen en kitsizes te zitten spelen.

Voor mij moet het gewoon realistisch klinken en ik wil voldoende grooves en breaks hebben voor het moment dat ik het zelf niet ingedrumd krijg (of wil indrummen).

Evengoed heeft iedere kit meerdere 'opname/mix variaties' die je zelf ook nog kan aanpassen en je kan ook vrij uitgebreid de ketels en bekkens etc veranderen.

Misschien dat je hier wat aan hebt voor je keuze.
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

Re: drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Bericht door Kris88 »

Hello !

Ik heb de demo van EZ Drummer 2 geïnstalleerd, en ben er inderdaad al erg tevreden over.
Dank je wel voor de tip, budgetvriendelijk en toch doet het alles wat ik hoopte.
Benieuwd naar nog ervaringen met kits, of mensen die EZ en Superior kunnen vergelijken.
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
fabian
Berichten: 877
Lid geworden op: 02 nov 2004, 10:38

Re: drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Bericht door fabian »

En volgens mij kun je, mocht je naderhand toch switchen naar superior drummer. daar ook de kits inladen die je gekocht hebt met EZdrummer
dyslectisch
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

Re: drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Bericht door Kris88 »

Gisteren een eerste "live"-opname gemaakt met EZ Drummer 2 als VST-plugin voor de elektronische drums.
Heb vorige week het programma gekocht, en er ineens een gratis expansion (Progressive, kozen we) bij gekregen.

En truth be told, ik denk niet dat we live drums ooit zo goed zouden kunnen mic'en als wat daar zonder gemorrel aan knopjes direct uitkwam.
Echt een fantastische tool, en wellicht nog jaren pret van.
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: drums in Logic - ervaring met Superior Drummer ?

Bericht door Pedullist »

Superior 3 is de bom. En inderdaad, dit lukt je niet om zelf voor elkaar te krijgen met micen. Je hebt simpelweg de ruimte er niet voor...
Plaats reactie