Re-ampen

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

Re-ampen

Bericht door Kris88 »

Collegae,

Met mijn band repeteren we in mijn thuisstudio, en we nemen ook alles ineens op.
De elektroische drum gaat via midi de laptop in, de bas en gitaar gaan allebei droog en door een paar kanalen met elk effecten en amps (maar geen cabs) als aparte sporen in de computer, en we spelen allen over hoofdtelefoon.

Nu willen we echt aan opnames en dus een goede sound beginnen, en dan lijkt re-ampen van die droge tracks een ideale piste om de sound van al die sporen bas en gitaar idealiter op mekaar af te stemmen.

Dus - re-ampen - bij Bax vind ik alleen een Radial voor 235 euro, maar voor 75 euro heb je bij Musicstore de Palmer DACCAPO Reamping Box.
Iemand ervaring met deze toestellen ? Of een ander dat je kan aanraden of afraden ?

Dank !
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Re: Re-ampen

Bericht door Marvanni »

Aangezien je al veel in het digitale domein hebt, kan ik je zeker scuffam amps s-gear aanraden.

Tenzij je alles door een echte amp wil routen en micen natuurlijk.

Maar ik vind deze software altijd erg overtuigend klinken en voor een schappelijke prijs.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Re-ampen

Bericht door nangyala »

Bij Thomann heb je de Radial passieve reAmp box voor 122 euro, maar met die reamp box ben je er nog niet. Je hebt namelijk ook nog een goede microfoon nodig. Voor bas is de Audio Technica ATM250 echt een topper (thx Haico!!)
Ook heb ik je nog niet gehoord over een interface. Heb je deze al of moet je die ook aanschaffen?
Je noemt een thuisstudio, maar kan je daar op volume het bassignaal goed opvangen tijdens het reampen of krijg je dan ruzie met de buren?

Plugins via je DAW zouden een productievere oplossing kunnen zijn.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

Re: Re-ampen

Bericht door Kris88 »

Dank voor jullie reacties !

Interface - ik heb een Tascam US-1641 en een Focusrite Scarlett, dus dat zit wel snor denk ik ?

Een goeie microfoon heb ik inderdaad nog niet, da's een goeie tip ! Ik speel nu over 4 mono kanalen tegelijk bas, het zal dan een beetje keuze worden welke ik door een cabinet laat gaan en welke ik (gereampt) in mijn DAW verwerk. De gitarist heeft 4 stereo kanalen (2 Kaos pads, een JMP en een ART) - die gaan allemaal de interface in en in de DAW nog een beetje speaker-simulatie op.

Buren zijn op zich geen probleem, wel het aantal sporen dat we doorgaans gebruiken versus het aantal amps / microfoons dat ik heb staan. Dus dat zal een beetje een keuze worden tussen wat goed genoeg klinkt met een plug-in en wat een cab verdient.
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Re-ampen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Misschien is een torpedo captor een optie? Voor stil op te nemen is dat voor mij ideaal.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Kris88
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 feb 2009, 02:21

Re: Re-ampen

Bericht door Kris88 »

Sjtevel 1984 schreef: 20 mei 2018, 13:26 Misschien is een torpedo captor een optie? Voor stil op te nemen is dat voor mij ideaal.
Tof gerief precies !
Zou die dan ook als re-amp-box kunnen dienen ? Da's uit de demo-filmpjes niet helemaal duidelijk.
Als je niet strak kan spelen, moet je gewoon strak kijken.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Re-ampen

Bericht door Sjtevel 1984 »

Nee dat doet ie net niet, een reamp box blijft noodzakelijk.Al hoeft die niet heel duur te zijn. Deze is prima: https://m.thomann.de/nl/palmer_reamping ... 1526976437
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Haico

Re: Re-ampen

Bericht door Haico »

Ik heb er ooit eens zelf gemaakt met een handjevol componenten. Moet lukken voor 20 Euro. :)
Plaats reactie