Online samenwerken

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Online samenwerken

Bericht door JohnBoy »

Heeft er iemand ervaring met online samenwerkingsplatforms? Ik wil graag m'n creatieve ei kwijt omdat ik het samen nummers maken mis, maar geen zin heb in het gedoe wat daar IRL altijd weer bij lijkt te horen.
Google geeft aardig wat sites maar om ze allemaal te proberen lijkt me ook niet echt zinvol.
Dus: Welke opties vinden BGFers de besten?
C'est la retorique qui fait la musique
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Online samenwerken

Bericht door Erelid »

Ik ben een beetje aan het rondneuzen op www.kompoz.com
Redelijk veel gebruikt platform maar ik heb er zelf nog niks concreets mee gedaan.

Geen idee wat je met "IRL" bedoelt.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Online samenwerken

Bericht door JohnBoy »

IRL staat voor "In Real Life", wat zoiets zou moeten betekenen als "In het Echte Leven", wat eigenlijk een nogal vaag begrip is. Want wat is echt? Hier wordt echter voornamelijk bedoeld: Niet-virtueel, dus niet online, in een cloud of met een mobiel in de hand. Echt, in contact in echte situaties met echte mensen. Brrrr.

Zal ook eens wat rondsnuffelen op kompoz.
Had ook al gekeken op bandhub, ook interessant maar minder vanwege het video-gedoe.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Online samenwerken

Bericht door Pedullist »

bandlab heb je ook nog
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Online samenwerken

Bericht door JohnBoy »

Kompoz lijkt wel aardig in elkaar gezet. Bandhub heeft echt de verkeerde vibe voor een ouwe zak. Bandlab ga ik ook eens afstruinen.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Online samenwerken

Bericht door Ken »

Nog nieuwe tips? Wordt wel een actueel topic in deze coronatijden...
Ik liep tegen JamKazam aan, ziet er wel okee uit, maar nog niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22944
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Online samenwerken

Bericht door Angelo »

Merda... dat hadden we moeten weten toen mijn vriend Colin nog onder de levenden was. We hebben een hele CD gedaan via Dropbox en e-mail - toch wat minder IRL.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Online samenwerken

Bericht door Herman »

Hier een mooi voorbeeld van online musiceren (een van favo bands, paar jaar terug live mogen zien in New Orleans):
https://www.facebook.com/Galacticfunk/v ... 382172670/
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Online samenwerken

Bericht door JohnBoy »

Maar hoe hebben ze het gedaan?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Online samenwerken

Bericht door Pedullist »

Ik doe al meer dan 20 jaar aan online samenwerken. Wel asynchroon (mails, NAS, flacs). De latency blijft gewoon te ruk voor echt live spel. Maar ik heb al een tijdje niets meer geprobeerd. Het werkt prima zo. Gitarist/zanger/schrijver Tom in Portland Maine zet stem mixen voor mij en drummer Geert-Jan neer (we gebruiken allemaal dezelfde DAW), en wij zorgen voor de ritmesectie. Meestal bounce ik 2 of 3x heen en weer met de drummer, zodat het echt 'samen' klinkt. Dan reageert Tom daar weer op, en soms doen we wat over. Voor mij een hele acceptabele manier van werken. Geen bandrepetities, bandgeneuzel, optredens en andere dingen die ik niet boeiend vind. :D
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6144
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Online samenwerken

Bericht door LemmyNL »

JohnBoy schreef: 11 jul 2018, 12:54 IRL staat voor "In Real Life", wat zoiets zou moeten betekenen als "In het Echte Leven", wat eigenlijk een nogal vaag begrip is. Want wat is echt? Hier wordt echter voornamelijk bedoeld: Niet-virtueel, dus niet online, in een cloud of met een mobiel in de hand. Echt, in contact in echte situaties met echte mensen. Brrrr.

Zal ook eens wat rondsnuffelen op kompoz.
Had ook al gekeken op bandhub, ook interessant maar minder vanwege het video-gedoe.
Zo, anders kom je even met een existentiele vraag om de hoek :lol: Lekker luchtig :mrgreen:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Online samenwerken

Bericht door Pedullist »

Kompoz dat is van een gast die ik nog ken van Homerecording.com. Beetje een boerenbraadlul. Heb het altijd genegeerd om die reden. :lol:
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Re: Online samenwerken

Bericht door Wiro »

'k Heb geen ervaring maar Cockos Inc. beweert dat zij een oplossing hebben voor het latency probleem waar je aan kunt wennen:
https://www.cockos.com/ninjam/
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Online samenwerken

Bericht door Ken »

Zelfde geldt voor JamKazam: zie ook bv. dit blog. Het voordeel van JamKazam is dat het een acceptabele UI heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Online samenwerken

Bericht door Pedullist »

Latency in NINJAM is measured in measures, and that's what makes it interesting.

In de zin van een beetje op één akkoord blijven jammen dus, of zo jammen dat het rekening houdt met de verschuivingen. Paar keer geprobeerd, lukt aardig met een jazzgitarist, maar verder was het moeizaam en nogal saai vooral.
Plaats reactie