Oef, wat staat de bas hard!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door JohnBoy »



Dit is een remix van de B-kant van de single "Pop Muzik" uit 1979. Origineel staat bij mij op zolder tussen de andere 45rpm plaatjes.
Op vinyl was de bas echt kneiterhard, waar ik nu zit kan ik niet beoordelen hoe de youtube-remix-versie echt klinkt.
Heerlijke baslijn, trouwens. Zoals het hoort, simpel maar agressief en pakkend en nog niet eens zo makkelijk om na te spelen, laat staan de sound te reproduceren. Wie weet hoe dat gedaan is, ik ben benieuwd.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door wombatboter »

JohnBoy schreef: 25 sep 2018, 11:36

Dit is een remix van de B-kant van de single "Pop Muzik" uit 1979. Origineel staat bij mij op zolder tussen de andere 45rpm plaatjes.
Op vinyl was de bas echt kneiterhard, waar ik nu zit kan ik niet beoordelen hoe de youtube-remix-versie echt klinkt.
Heerlijke baslijn, trouwens. Zoals het hoort, simpel maar agressief en pakkend en nog niet eens zo makkelijk om na te spelen, laat staan de sound te reproduceren. Wie weet hoe dat gedaan is, ik ben benieuwd.
De leden van Level 42 (King en drummer Phil Gould) hebben voor ze bekend waren nog op opnames van Robin Scott (M) gespeeld overigens..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door JohnBoy »

Vandaag ben ik The Romantics aan het verherontdekken. Poppy liedjes met hier en daar toch wel veel meer kwaliteit en afwisseling dan ik had verwacht. Vette bas in o.a. dit punky nummer:

C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door CaptainSlow »



Ach, echt hard is het niet, de andere instrumenten in de mix zijn gewoon ondersteuning voor de baslijn. :rock2:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door evertalbers »

Grappig, ik ben geen mega-Beatles fan, maar ook bij mij is het eerste wat in me opkomt een Beatle-gerelateerd nummer:
Coming Up van Paul McCartney. Zowel de voorkant (studio) als de achterkant (live) van de single, al klinken die behoorlijk anders als totaal.
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door CaptainSlow »

strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6138
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door LemmyNL »

Mag ik jullie trouwens bedanken voor dit topic... nu kan ik tenminste wat 'willekeurige' voorbeelden noemen van nummers waarbij de bas niét te zacht staat... zoals de demoversies van onze muziek, gemixt door (jawel) onze toetsenman. Heb eindelijk iets om mee terug te slaan.
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door padawatje »

Hoorde vanmorgen deze op de radio in de auto op weg naar mijn werk. Ook niet bepaald subtiel basgeluid :-)

Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door wombatboter »

evertalbers schreef: 26 sep 2018, 20:48 Grappig, ik ben geen mega-Beatles fan, maar ook bij mij is het eerste wat in me opkomt een Beatle-gerelateerd nummer:
Coming Up van Paul McCartney. Zowel de voorkant (studio) als de achterkant (live) van de single, al klinken die behoorlijk anders als totaal.
Ik vind de B-kant beter :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 629
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door Frank »

Eigenlijk kan zo ongeveer de meeste jaren-80 muziek hierin. Van Cock Robin via Wham tot Paul Young en Sam Brown.
Wat een heerlijke muziek tijd was dat.
Eigen Topic
Optredens zie: Backstage: 30-Sep: Jubileum / benefiet Kaatsheuvel
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door JohnBoy »

C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26243
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door Hans58 »

Deze is ook lekkâh hard 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door CaptainSlow »

strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Haico

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door Haico »

Ik heb de remix/remaster van Sgt. Pepper's van The Beatles.

Destijds werd van Pepper vooral de mono mix verkocht, waar de meeste tijd/energie in gestoken was door de band. Mijn generatie kent alleen de originele stereo-mix. Deze was niet heel best. Was een "moetje". The Beatles waren er niet eens bij toen deze mix gemaakt werd.

2017 Bestond de plaats 50 jaar. Voor de gelegenheid eens een propere mix gegeven. En, oh ja, de bas staat HARD. :D
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Oef, wat staat de bas hard!

Bericht door JohnBoy »

[Youtube]https://youtu.be/80A26-uo-CA[/Youtube]
C'est la retorique qui fait la musique
Plaats reactie