Warwick aan het werk... :-)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Warwick aan het werk... :-)

Bericht door Dr Teng »

Om de spirit van het opnemen erin te houden, heb ik even wat ingespeeld met mijn nieuwe Warwick. Nu ik het terughoor schrik ik me dood, wat een dominante humbucker sound. Door mijn Bag End kast hoor ik dat veel minder... anyway.. have fun.

Opgenomen via mijn DI uitgang, dus onaangepast het mengpaneel in.

De track met de drums eronder (ooit eens door iemand van gitaarnet forum toegestuurd gekregen) is in een keer ingespeeld. De beide losse stukken ervoor zijn twee losse tracks. Beetje galmen en klaar is Klara

https://www.warande.uu.nl/~bgall/music/W ... r_File.mp3
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

klinkt goed.. waar komen de drums vandaan?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Een of andere gast (bernard huppeldepup) die een aantal van dergelijke files zelf heeft gedrumd. Kan van bas komen. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

klinkt koosjer Teng!

kan jij mij misschien die drumfile passen? Kan ik ook ff wat leuks inspelen (wat ik een hele tijd beloof ehehe)

J! 8)
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Klinkt idd lekker!! 8) *Kijkt smekend naar De Teng* Zou ik de drumfile ook mogen ? :roll: :wink:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Hero
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 mar 2004, 17:17

Bericht door Hero »

/me zou ook wel de drumfile willen hebben :oops:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Maar wat vinden jullie nu van die bassound?...daar ging het me om nl. Koosjer is een schaap ook, dus dan weet ik nog niet zoveel. :mrgreen:

Ik zet hem zo wel ff op de server...lol...straks allemaal andere files op 1 drumstukkie...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Over het geluid ga ik niks zeggen, wegens acute jaloezie..... :wink: :lol:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

klinkt vet!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

cker met actieve EMG's?

klinkt wel lekker, maar khad een laatst weer een streamer STD in mn handjes, van een vriendin, en ik denk toch dat me een stuk beter bevalt.

deze sound is net wat te opgepept.
maar zekers niet verkeerd. klinkt zelfs heel bekend :D ehehe.. :lol:
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

De bas klinkt me iets te 'modern', maar het spel is prima 8)

Mag ik de drumfile niet trouwens? ;)
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Jaja.. ik post hem bij deze. De pickups zijn Bartolini's en zeker geen EMG. Dan had ik hem niet eens geprobeerd! ;)

Ik heb hem in de file in de 'middenstand' staan (brug en hals voluit) en tijdens het spelen doe ik hem meestal op 1/4e hals en 3/4e brug. Dan klinkt ie iets droger, maar is voor het slappen niet zo geschikt. Het slappen wilde ik ook even laten horen, voor het contrast ook. Bij iets drogere sounds groovt hij als een idioot, maar dan past het slappen weer niet zo. Voor fingerpicking in die stand beter dan een Jazz, voor het slappen niet. Dan vind ik hem te hard erin slaan, veel meer Music Man-like. De hoge tonen op de hals (niet de harmonics) vind ik minder klinken bij deze bas (qua klankkleur, idd beetje kunstmatig) maar het midden en het laag vind ik wel erg goed. Flageoletten klinken dan wel weer mooi. Zelfs op niveau van een topbas blijft het schipperen tussen twee uitersten. ;)

Het zijn humbuckers, dat dan weer wel...vandaar het moderne soundje, maar dat komt ook heel erg door de opname direct vanuit de DI uitgang. Totaal niet opgepept trouwens, niks aan gain erbij gedraaid, in passieve stand. Als ik het op zou nemen met een mic voor mijn speakerkast dan is het al een heel verschil weer. In 'real life' klinkt ie iets meer richting jazzbass, vandaar dat ik er ook wat van schrok eigenlijk... :oops:

Hier de drumfile:

https://www.warande.uu.nl/~bgall/music/DrumsPurdey.mp3
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

sorry teng. toch effe een kritische noot. klinkt gaaf hoor maar is je timing niet een beetje off hierin? klonk alsof je niet erg strak op de maat zat.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

De Teng schreef:Jaja.. ik post hem bij deze. De pickups zijn Bartolini's en zeker geen EMG. Dan had ik hem niet eens geprobeerd! ;)
ZO :shock: jij durft :lol: ehehe
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

roberto schreef:sorry teng. toch effe een kritische noot. klinkt gaaf hoor maar is je timing niet een beetje off hierin? klonk alsof je niet erg strak op de maat zat.
Inderdaad...
Plaats reactie