Warwick aan het werk... :-)

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Klopt wat je zegt hoor Roberto (en bassfreak)... ik moet wat aan die bas wennen, spacing is echt wijd. Op zich niet erg en zoals je het zo leest een slap excuus natuurlijk. Ik had het zelf ook niet echt verwacht dat het zo lang zou duren... naja... het zal mijn Aria geweest zijn met supernauwe spacing, waarbij je ander gaat spelen. Gaat er niet echt makkelijk uit dan he? :S
Ik kan hem nu ff niet luisteren, maar vooral bij het slappen is het nogal aanwezig, voor zover ik het me kan herinneren toch?

Gisteren weer ff met de band gespeeld, maar ik begin te twijfelen of dit wel echt mijn bas is....te hoekig geluid ben ik bang, zoals je kunt horen. Slechts een stand van de pickups vind ik bruikbaar (passief... 1/4e neck, 3/4e bridge) want anders vind ik ze te fucked up klinken. Juist door het op te nemen hoor je het pas goed.... :oops:

(Warwick kopen...anyone? :mrgreen:)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik wil je er 100 euro voor geven :shock:


en een kratje bier :lol:
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Teng wat voor 'n warwick heb je eigenlijk?
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

niet zo snel opgeven jongen. er zal heus wel wat meer uit te krijgen zijn dan maar een stand. bij die wick van mij staat alles neutraal doorgaans, blows ur hair back. bij funk cut ik het hoog een beetje and that's it.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Clunk, go and tease your mum. ;)

Roberto: Ja ok...er zijn vast meerdere standen te ontdekken, het geluid is nogal hoekig als je begrijpt wat ik ermee bedoel. Het is de consequentie van humbuckers, maar ik dacht maar dat het richting een 'little fucked up J' zou gaan. Beetje meer Jazz bass met ballen zeg maar, maar nu is het een Music Man like ding met enorm veel donderende power. Best gaaf als je veel rockdingen speelt, maar een jazzsound is veel bruikbaarder in de band. Slechts een paar keer kan ik het gebruiken en dan nog. Klote maar waar. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het geluid supergoed, maar voor een ander genre.

Ik heb ook ff op talkbass rondvraag gedaan daarover trouwens en het is de consequentie dat je een neck-through bas hebt met humbuckers.


Ter uwer info: 't Is een Streamer Stage I uit 1991 met Bartolini pickups. Seven piece-neck-through-body, 2band preamp (geen MEC), vijfsnaar, zonder dots op de hals. 't Zijn na verluidt de meest geliefde jaren van Warwick, deze is nog helemaal handgemaakt.

Hier een plaatje van eentje in nieuwstaat, die van mij is 'flink' gebruikt overigens. De kapjes van de pickups zijn ingesleten (ik weet niet wat voor afstelling en aanslag die vorige eigenaar heeft gehad, maar normaal is't niet) en er zit een kuil (ja echt!) boven het neckelement. Alsof je daar altijd je duim in hebt gezet en nu uitgesleten is na 13 jaar.

Afbeelding
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

ik hoorde dat die preamps van aguilar geweldig waren. volgens een knakker op TB veel beter dan de standaard mecs die erin zitten. misschien worth lookin into.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Heb ik ook gelezen ja, maar het veranderd alleen je standaard versterker sound. Passief blijft ie hetzelfde en dat vind ik toch het mooiste. Ik zal goed klooien met de sound, maar misschien gaat ie weg als er een leuke bieder om de hoek komt kijken. :mrgreen:

Maar dat zien we nog wel...

Ik ben benieuwd hoe die Zon Sonus klinkt bij Paul...;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

In welke prijscategorie moet ik denken, ik ken wel een geïnteresseerde denk ik namelijk, maar ik heb geen idee van de prijs van je bas...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

stringspacing kun je af laten stellen zoals ie op je aria was en wellicht dat je op een wick wat harder moet meppen. ik ging van een ibanez soundcrap naar een warwick en merkte ook dat ik wat harder moest meppen.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Krijg ik hem bij je Aria? :roll: :lol: :lol: ......Nee grapje.....maar echt jammer dat ik geen geld heb want het is wel redelijk het geluid dat ik echt vetttttt vind! :cry:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik weet niet, die barto's in die warwicko doen het neit echt goed naar mijn gehoor... :shock:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

roberto schreef:stringspacing kun je af laten stellen zoals ie op je aria was en wellicht dat je op een wick wat harder moet meppen. ik ging van een ibanez soundcrap naar een warwick en merkte ook dat ik wat harder moest meppen.
Nee, dat kun je niet...
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

tuurlijk wel. je hebt er toch niet voor niets zo'n ieniemienie inbussetje bij gekregen? wellicht niet zo dicht als je gewend bent maar wel iets dichter op elkaar.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14300
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

geef je ook les?
Ik ben al vergevorderd: ik ken de toonladder van C al.....
Klinkt heel erg cool, ik vind het basgeluid zelf ook heel mooi
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Roberto: Je bedoelt de actie misschien? Afstand snaren tot hals... maar de snaren op de brug naar elkaar toe zetten heeft weinig zin, want dan zit je met het formaat bashals wat niet goed overeenkomt. Anders hadden ze de hals wel smaller gemaakt. Spacing is naar mijn weten nog steeds standaard, maar de actie niet.

Gilles: Ik geef wel les ja, stuur me eens een pb wat je zoal verwacht etc... waar ligt Edam trouwens, is dat wel te doen voor je naar Zeist? ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie