Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door thomaskm »

Forumgenoten,

De EP van mijn funk bandje 'Final Tiger' is uit en staat nu op Spotify! Het lijkt me leuk om te horen wat jullie vinden. Positief, negatief, verbeterpunten, allemaal welkom! https://open.spotify.com/track/6RbNuP4T2YcbxXpwydZKgk

Groet, Thomas
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Herman »

Hoewel ik niet weg ben van de stem van de zanger, vind ik het een lekker geheel. Te gek gebast ook! :worship:
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door phoerd »

Klinkt best lekker allemaal, maar ik ben het wel eens dat de zanger niet geweldig is. Hij klinkt heel geforceerd. Duikt ook veelvuldig naar beneden aan het eind van zinnen. En wat lichtere manier van zingen zou het geheel flink ophalen imo.
En het is misschien not done op een basforum, maar in de mix mag wat mij betreft de bas een tikkeltje zachter. Wel goed gespeeld overigens.
Gebruikersavatar
BassEnders
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 feb 2014, 18:36

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door BassEnders »

Ik kan me helemaal aansluiten bij de andere forum leden. Bas klonk wel wel erg overheersend. Ik vond het nummer over het algemeen lang en saai. Weinig verassend. Pas na 4m30 werd het verrassend en op 5m0 weer. Maak het nummer minder lang. Gooi de solo naar voren. De gitaar solo vond ik qua sound niet goed passen bij het nummer. Te veel overdrive/distortion. Kijk eens naar de sound van de solo van Wild Cherry-Play that funky music(rond 2m40) . Of iets van een enveloppe filter. Maar ga vooral door.
Een dag niet gespeeld is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door CaptainSlow »

Klinkt lekker, je funkt er goed op los.
Voor de rest is het al gezegd, dus op naar de volgende EP!
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door thomaskm »

Leuk om jullie reacties te horen. Dank daarvoor!
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Strabel »

De kritiek op de zanger is wel een dingetje ,maar in mijn ogen wel iets waar jullie iets mee zouden kunnen doen.
De zanger/zang klinkt voor mij wat alternatiever dan de composities die jullie spelen,de spanning die de zanger toch een beetje heeft hoor ik niet in de muziek terug,daar mag het wel iets "spannender"in compositorische zin.
Misschien een vleugje "george Clinton" of een mespuntje "defunkt" afgewerkt met een sausje van "Red HCP". :wink:
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1563
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Laxe »

Ik vind de bas eigenlijk wel lekker pittig in de mix liggen :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Pedullist »

Mijn vrouw is weg van jullie bandnaam! Dat moest ik als eerste zeggen van haar. Ik heb geen Spotify account dus het was wat gehandicapt luisteren (geluidskwaliteit en reclames). Ik heb met plezier geluisterd echter.

Prima baswerk, klinkt ook lekker overal, inderdaad vrij fel in de mix (denk dat 1 of zelfs 2dB zachter makkelijker kan en dat het nog steeds hard is dan). Opname heeft een goed livegevoel, er zijn wel wat details die ik anders zou mixen, maar de algemene balans is goed. Ik voel een soort van reserve bij de zanger, hij mag van mij nog wel iets meer blaffen. Minder lange noten, maar puntiger. Misschien zelfs wel juist iets meer gekte (zoals in LSDTV, lekker baswerk daar ook hoor!), maar dan ook echt góed mal zonder schaamte. Misschien meer wisselen tussen regulier en netjes zingen en de gekte (Used To Be Lovely op het eind is precies goed!). Ik zou verder iets meer met breaks doen om de aandacht vast te houden. Crow heeft een geweldige jaren 80 sfeer (ik zou bijna een Jupiter 8 willen toevoegen). Fijn neuzig basje daar. Soms mis ik een beetje dat overdonderende refrein, die soort van lift off, iets wat je pakt, en wat blijft hangen. Veel is er al goed, dus ik zou daar eens wat meer focus op gaan leggen.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Pellek »

Net wat geluisterd. Lekkere baslijntjes.

Ik vind de zanger wel wat hebben, wat mij betreft mag de sound van de band ook wel smeriger juist, dat zou wel passen. Zijn rauwe zang bevalt mij wel, maar clashed wat met de lieflijke bas + gitaar. Ik zou de gitaar veel agressiever inzetten, veel meer in sync met de zang. De bas is dan prima qua sound.

Er zit veel goeds in (net als wat Pedullist zegt), maar het mag allemaal net wat scherper; gitaar nog net wat strakker, zowel qua geluid als timing en agressie. Qua geluid van de bas zou ik zelf er een wat gruiziger geluid in willen. Drums klinken ook vrij dof, als die meer knallen maakt dat ook weer een verschil. Dit terwijl de zang juist heel expressief is, en wat mij betreft het meest unieke (heel erg hoog hate it or love it sound, wat ik juist top vind).
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Pedullist »

De zanger heeft ook geen geluk met deze vrij genadeloze mix. Vrij droog. Ik bedoel dan niet dat er galm bij moet. Een extra (gekopieerd) kanaal met wat (buizen)vervorming of tape emulatie erbij, en wat steviger compressie, iets van delay of chorus erop, had hem misschien iets beter laten klinken.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door thomaskm »

Leuk om ook van jullie nog een reactie te horen! Leerzaam commentaar, geef het ook nog even aan de rest van de bandleden door. Voor wat betreft de mix pak ik jullie suggesties graag op. Ik heb het zelf gemixt (toegegeven, heeft misschien ook bijgedragen aan het volume), qua zang vind ik het een goede suggestie om daar nog eens naar te kijken. Was noodgedwongen opgenomen op een cheapo Behringer microfoon, maar een extra kanaal met wat extra effecten kan zeker helpen.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door Pedullist »

Haha, een bassistenmix. Ken het probleem. :)
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door evertalbers »

Net ook geluisterd. Leuk! De meeste dingen die ik had willen zeggen zijn hierboven al vermeld.

Nog wel een een ding: het is zeker niet verkeerd gespeeld maar doordat het zo droog is gemixt hoor je ieder klein afwijkingkje - je zou expres wat meer 'chaos' in de productie kunnen leggen, misschien kun je inspiratie opdoen bij oude Afrobeat- of Talking Heads opnames.
Gebruikersavatar
eppie
Berichten: 203
Lid geworden op: 17 nov 2010, 15:12

Re: Final Tiger EP - 'Creepin' up', funk, benieuwd wat jullie vinden!

Bericht door eppie »

De zang is helemaal zo slecht nog niet... Het moet alleen een beetje lucht krijgen in de mix! Ik denk als je de drums iets meer naar voor haalt (snare en zang). Dat de beat ook beter is en meer funky naar mijn gevoel! Je hoort wel alles nu maar in het mid en top hoog hangt het nog niet samen. Ik hoor ook te weinig laag in de drums... Ik zou de keuze maken als bassisten mix om de drums het beste laten klinken in het laag en de bass aanpassen... :jam:
Plaats reactie